בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

נגיעה בנשמה

תגובות

התזמורת הסימפונית ראשון לציון מציעה קונצרט מעניין במיוחד, בזכות התוכנית ובזכות המבצעים. המנצח הוא שלו עד-אל, שיתפקד גם כסולן בצ'מבלו, בקונצ'רטו של היידן.

בחלקים האחרים של הקונצרט ינוגנו קונצ'רטו לשתי קלרינטות מאת בנימין יוסופוב (סולנים: האחים התאומים גורפינקל, בניו של קלרניטן התזמורת מיכאל גורפינקל), "שירי ריקרט" של מאהלר עם מרייה ביאטה שילאנד, זמרת אורחת מנורבגיה, והסימפוניה "בית השטן" של בוקריני.

המלחין בנימין יוסופוב אומר על הקונצ'רטו שלו לשתי קלרינטות, שחיבר ב-2010, שנקרא "דמויות הנשמה", כי במסורת המוסיקה היהודית מסמלת הקלרינטה את הנגינה בנפש, בנשמה. בקונצ'רטו מציגות שתי הקלרניטות הסולניות ארבע דרכים של נגיעה בנשמה.

הפרק הראשון מבוסס על מסורת הנגינה של ה"דודוק", כלי הנשיפה הקווקזי העממי. הדמות העולה מן הפרק חסרת שלווה, סוערת. הפרק השני הוא סקרצו מהיר, על הגבול הדק שבין מלמול וצעקה, ובחלק ה"טריו" עולה סגנון נגינה כליזמרי כרמז בלבד. גם בפרק זה הנשמה חסרת מנוח. הפרק השלישי הוא אסוציאציה של יוסופוב, לדבריו, לשמע ה"אדג'טו" מתוך הסימפוניה החמישית של מאהלר.

עוצמת הדממה - עוצמת הרוגע. שני סולנים מתמזגים זה עם זה ויוצרים תחושה של אינסופיות; הפרק האחרון ביצירה יוצר אנרגיות מתגברות, ומציג את הרוחניות כמנוע הניזון מעצם קיומו.

קונצרט זה יתקיים הערב ב-20:00 במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב; מחר, במוצאי שבת וביום ראשון, בהיכל התרבות של ראשון לציון.



הזמרת ביאטה שילאנד והמנצח שלו עד-אל בחזרה עם הסימפונית ראשון לציון



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו