בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פרטנר מסכמת את 2010: מכירות הסמארטפונים הקפיצו את סך המכירות של החברה

הפעילות הקווית עברה בראשונה לרווח. החברה חילקה כדיווינד את כל הרווח הנקי. גורל ההכנסות ב-2011 לוט בערפל

תגובות

>> אמנם שוק הסלולר עומד לפני טלטלה, אך עד פרוץ התחרות ממשיכות חברות הסלולר לדווח על תוצאות מצוינות. החברה הראשונה שסיכמה את 2010 היא פרטנר, שסבלה ב-2009 יותר ממתחרותיה מהשפעת המשבר הכלכלי. כעת מדווחת החברה כי בשנה החולפת וברבעון הרביעי היה שיפור נאה בכל הפרמטרים הפיננסיים והתפעוליים.

ההכנסות משירותים צמחו ב-3.8% ל-1.4 מיליארד שקל ברבעון הרביעי. הרווח התפעולי הרבעוני הסתכם ב-459 מיליון שקל - גידול של 6.3% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי גדל ב-304 מיליון שקל - עלייה של 3.4%.

פרטנר מחלקת את הרווח הנקי רובו ככולו, 300 מיליון שקל, כדיווידנד לבעלי המניות. מדובר ב-1.92 שקלים למניה. בסיכום שנתי חילקה פרטנר לבעלי המניות שלה, ובכללם בעל השליטה אילן בן דב, כ-1.2 מיליארד שקל, שהוא כל הרווח הנקי של החברה.

ה-EBITDA הסתכמה ב-664 מיליון שקל - עלייה של 9.2%. ואולם שיעור ה-EBITDA מהכנסות ירד ל-37.7%, מול 38.5% ברבעון המקביל, כתוצאה מגידול הכנסות החברה, בעיקר עקב מכירות של ציוד קצה.

פרטנר צירפה לשורותיה ברבעון הרביעי 27 אלף מנויים. לקוח ממוצע בחברה מדבר 366 דקות בחודש, מול 364 דקות ב-2009 ומייצר חשבונית של 148 שקל בחודש, לעומת 151 שקל בתקופה המקבילה. בסך הכול צירפה פרטנר 118 אלף מנויי סלולר ב-2010 ויש לה כעת 3.16 מיליון לקוחות.

בהכנסות משירותים נרשמה עלייה של 4% ב-2010 ל-5.7 מיליארד שקל. ההכנסות מתוכן (לא כולל SMS) עלו ב-16% ב-2010 ל-622 מיליון שקל.

ניתן לייחס חלק גדול מההצלחה של פרטנר בדו"ח הנוכחי לעלייה גדולה בסעיף הכנסות מציוד, שלמעשה מתייחס בעיקר למכירת מכשירי סלולר. פרטנר מדווחת על הכנסות מציוד ב-2010 של מיליארד שקל - עלייה של 60% מ-2009. את העלייה מייחסת החברה לסמארטפונים בכלל ולאייפון בפרט. "העלייה בהכנסות שיקפה את העלייה בהכנסה הממוצעת למכשיר שנמכר, שניתן לייחסה בחלקה לעלייה בשיעור מכשירי הדור השלישי והסמארטפונים שנמכרו", מפרטת החברה. מול העלייה בהכנסות, פרטנר הקטינה את סבסוד המכשירים במידה משמעותית, דבר שהופך את המכשירים למקור רווח משמעותי בחברה.

פרטנר עברה לרווחיות בראשונה בתחום האינטרנט והטלפון הקווי. ההכנסות במגזר הטלפון הנייח הסתכמו ב-164 מיליון שקל, מול 88 מיליון שקל ב-2009. הרווח התפעולי במגזר הסתכם ב-2 מיליון שקל, ביחס להפסד של 26 מיליון שקל ב-2009. פרטנר מדווחת על 115 אלף לקוחות במגזר, אך אינה מפלחת מי מהם לקוחות אינטרנט ומי לקוחות טלפון.

פרטנר מתייחסת בדו"ח גם להורדת הקישוריות, שהחלה ב-1 בינואר 2011 ותשפיע על הדו"חות הבאים של החברה. מנכ"ל פרטנר, יעקב גלברד, התייחס לכך וציין כי "השנה שלפנינו מציבה אתגר מיוחד בכל הנוגע להכנסות ולשולי הרווח, בשל ההפחתה התלולה בתעריפי קישור הגומלין החל בינואר 2011. בתגובה לכך, נקטנו צעדי התייעלות ואכפנו פיקוח הדוק יותר על ההוצאות".




תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו