בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

עיריית גבעתיים מחליפה את הקבלנים: תיזום פרויקט פינוי-בינוי

זו הפעם הראשונה שבה עירייה מתפקדת כיזם ומנהלת מול הדיירים פרויקט פינוי-בינוי. הסיבה: הפרויקט מגביל את גובה הבנייה, והיזמים טוענים כי אינו כדאי מבחינה כלכלית

תגובות

>> בראשונה מנהלת עירייה בישראל פרויקט פינוי-בינוי כיזם. עיריית גבעתיים שיוזמת פרויקט ברחוב בראשית בעיר, הכולל שני בנייני רכבת ישנים בני 24 דירות.

היוזמה הראשונית לביצוע פינוי בינוי במתחם הגיעה מצד הדיירים, אלא שרחוב בראשית ממוקם בלבה של גבעתיים והעירייה החליטה שלא לאפשר הקמת מגדלים, שכן מדיניותה המוצהרת היא לאשר בנייה גבוהה רק בשולי העיר.

מאחר שיזמים שהתקשרו בעבר עם הדיירים טענו כי אין כדאיות כלכלית בפרויקט שאינו כולל בניינים גבוהים, החליטה העירייה לקדם בעצמה את הפרויקט באמצעות החברה הכלכלית.

העירייה תחתים את הדיירים על ההסכם לביצוע הפרויקט. על פי התוכנית ייבנו במתחם שני בניינים עד תשע קומות שיכללו 83 דירות. לאחר החתמת הדיירים, העירייה תגיש את התוכנית לאישור הוועדה המקומית ותפרסם מכרז לבחירת קבלן לביצוע הפרויקט. במסמכי המכרז יתחייב הקבלן כי לא יבקש להגדיל את מספר הדירות והקומות בפרויקט בוועדה המחוזית.

בניגוד לפרויקטים של פינוי-בינוי בהם היזם צריך לעבור שלבים קריטיים ואטיים של החתמת הדיירים והגשת תוכניות הדיירים, הקבלן שיזכה במכרז, ייכנס לתמונה לאחר חתימות 100% מהדיירים ואישור הועדה המקומית וכל שנותר מבחינתו הוא להמתין לאישור הוועדה המחוזית. הקבלן שיבצע את הפרויקט גם ישווק את יתרת 59 הדירות, ובכך יממן את ביצועו.

בעירייה ציינו כי הפרויקט יכלול גם מטלות ציבוריות שיוטלו על היזם ובכך העירייה תרוויח גם התחדשות עירונית וגם היטל השבחה מלא. לתכנון וניהול הפרויקט כבר נשכר משרד אשד מהנדסים שיעבור בשיתוף החברה הכלכלית. "בפרויקטים רגילים מהסוג הזה, הדיירים תמיד חושדים הן ביזם והן בתמורה שהשכנים שלהם יקבלו כי אין זהות אינטרסים בין הדיירים ליזם", מסביר יובל צלנר, ראש מינהלת התחדשות עירונית בחברה הכלכלית. "הבעיה הזו הרבה פחות מורגשת כשהדיירים מתקשרים עם העירייה ולא עם גוף פרטי".

הדיירים גרים בדירות של 60 מ"ר בממוצע, כשמימוש הפרויקט יבטיח לכל דייר דירת 115 מ"ר עם שתי חניות ומחסן.

"השיטה מוכיחה כי יש מקרים שבהם ניתן לממש פרויקטים של פינוי-בינוי גם ללא מגדלים" אומר ראש העיריה ראובן בן שחר.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו