בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לנדאו: "הכסף מהדלק שלנו מגיע לאל-קאעדה"

תגובות

<< "לא בגלל ייצור החשמל אנחנו מכורים לנפט - כי רוב הדלקים לייצור חשמל אינם במקורם מנפט", אמר בכנס שר התשתיות עוזי לנדאו. "אנחנו מכורים לנפט בגלל היותנו מכורים לרכב. בכל פעם שאנחנו עוצרים בתחנת הדלק, מוציאים את הארנק ומשלמים, 30%-40% מהכסף הולך לארגוני טרור, לבניית מסגדים, לחינוך שחלקו נועד להביא לעימות בין החלק הרדיקלי של האסלאם לבין העולם הדמוקרטי שבו אנו חיים".

בפאנל שעסק בעצמאות אנרגטית אמר לנדאו: "הכסף מענף הדלק מגיע לאל-קאעדה, לחמאס ולאיראן - אנחנו למעשה מזינים את אויבינו. אם העולם המערבי תלוי בסם - אז הוא תלוי גם במי שמספק אותו. השאלה היא איך אנחנו משתחררים מן ההתמכרות הזו".

לשאלה זו השיב לנדאו במלים "תחליפי דלק". הוא ציין את האפשרות לנצל את תגליות הגז הטבעי לשימוש בגז לתחבורה, והביע תמיכה בפיתוח הרכב החשמלי. "הכנסת הרכב החשמלי לישראל זו משימה לאומית", אמר ופנה לסמנכ"לית בטר פלייס, זיוה פתיר: "אם אפשר יהיה לתדלק את הרכב שלכם בשנה הבאה - אגיע לכנס הבא ברכב חשמלי".

עם זאת, העיר לנדאו כי המשרד ישמור על עיקרון הגישה החופשית, וימנע כבילת השוק לתשתית מסוימת: "לא ניתן לצרכני הרכב החשמלי להיות כבולים כמו שהיו צרכני הסלולר. ההסדרה שלנו מכוונת להעניק את הכוח המשמעותי ביותר לגורם אחד - הצרכן".

מנכ"ל משרד התשתיות, שאול צמח, התייחס בכנס להשלכות אי היציבות הפוליטית על מחיר הדלק: "אומרים שהמצב בלוב לא נורא כי היא מספקת רק 2% מהנפט העולמי - אבל לוב אחראית ל80% מצריכת הנפט של איטליה. השוק האיטלקי משפיע על בסיס החישוב של מחיר הבנזין בישראל", אמר.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו