בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הכנסות סודה סטרים זינקו ב-53% - ל-160 מיליון יורו

דו"חותיה השנתיים של החברה מצביעים על גידול בכל הפרמטרים הפיננסיים, אך ברבעון הרביעי ירד הרווח התפעולי של החברה ב-25%. מחיר המניה זינק מאז ההנפקה בנובמבר ב-101%

תגובות

>> סודה סטרים, יצרנית המערכות הביתיות להכנת משקאות מוגזים, מציגה בדו"חותיה השנתיים הראשונים שלאחר ההנפקה זינוק של 53% בהכנסות - ל-160 מיליון יורו. החברה הצליחה לגייס 109 מיליון דולר לפי שווי של 367 מיליון דולר בנובמבר 2010, ומאז ההנפקה זינק מחיר המניה ב-101%.

אתמול איבדה המניה 10% במהלך המסחר בנאסד"ק, אף שהציגה צמיחה ברווחים ובהכנסות בדו"חות 2010. מה שהטריד את המשקיעים היה שעל אף הזינוק בהכנסות ברבעון הרביעי חלה ירידה בשורת הרווח, בעיקר עקב גידול בהוצאות השיווק. "השקענו הרבה בשיווק וזה כיווץ את הרווח. המשקיעים צריכים לבחון אותנו כחברה צעירה", אמר דניאל בירנבאום, מנכ"ל החברה.

הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2010 היכו את תחזיות האנליסטים, שצפו הכנסות של 40.3 מיליון יורו, והסתכמו ב-50 מיליון יורו - זינוק של 59% לעומת הרבעון המקביל ב-2009.

הרווח התפעולי ירד ברבעון ב-25% ל-3.7 מיליון יורו. הירידה נובעת מגידול של 10 מיליון יורו בהוצאות המכירה והשיווק של החברה - פי-שניים לעומת הרבעון המקביל אשתקד - שנבעו בעיקר מהמשך ההשקעה בשוק האמריקאי.בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 3.5 מיליון יורו ברבעון הרביעי או רווח מתואם למניה של 0.21 יורו - ירידה של 17% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. תחזיות האנליסטים היו לרווח של 1.5-2 מיליון יורו ברבעון.

"התוצאות מדגישות את ההתקדמות שהשגנו בהרחבת החברה ברחבי העולם, ובמיוחד בארצות הברית", אמר בירנבאום. המכירות בארה"ב ברבעון עלו ב-240% - ל-14.5 מיליון יורו - ומהוות 30% מכלל הכנסותיה. בירנבאום הוסיף כי לפני חג המולד חתמה סודה סטרים על הסכם שיווק והפצה עם הרשת האמריקאית-קנדית Bath Bed& Beyond המונה יותר מ-1,000 חנויות.

ואולם השוק המערב-אירופי עדיין מהווה את מרבית המכירות. ב-2009 רכשה החברה את אחת ממתחרותיה הגדולות, ווסרמקס הגרמנית, והמכירות ביבשת תפסו תאוצה. עם זאת, בסוף דצמבר 2010 הגיעו 51% מהכנסות החברה ממערב-אירופה לעומת 70% עד מחצית 2010. למרות הקיטון באחוזים, גם בשוק המערב-אירופי נרשמה צמיחה של 24% במכירות שהגיעו ל-25.4 מיליון יורו.

במבט על 2010 כולה מתקבלת תמונה שונה מעט מזו של הרבעון. החברה אמנם הגדילה את הוצאות השיווק, אך בשיעור דומה לגידול בהכנסות, כך שגם הרווחים הראו צמיחה. הרווח התפעולי של סודה סטרים עלה ב-5% ל-11.9 מיליון יורו בשנה, והרווח הנקי צמח ב-36% ל-9.7 מיליון יורו או רווח מתואם למניה של 0.69 יורו.

אחת ממטרותיה של סודה סטרים היא להרחיב את בסיס לקוחותיה. פרמטר זה ניתן לראות באמצעות מכירות של המכשירים החדשים. החברה מדווחת כי ברבעון הרביעי של 2010 נמכרו 712 אלף מכונות להכנת סודה ביתית - עלייה של 85% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. שימור הלקוחות בא לידי ביטוי במכירות הגז. ברבעון הרביעי מכרה החברה 2.5 מיליון מכלי גז - גידול של 19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

"סדר העדיפויות שלנו הוא להמשיך לחדור לשווקים האמריקאיים עם המשך מיקוד המאמצים בהפצה ושיווק המכוונים ליצירת לקוחות חדשים", אמר בירנבאום.



מנכ"ל החברה, דניאל בירנבאום



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו