בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

איך להקים סטארט-אפ בארה"ב - ולהפוך למיליונר

לאחר מסלול סטנדרטי שכלל לימודים בטכניון ועבודה באמדוקס, השתקע רן אסף בארה"ב והקים את דידיום. בסוף השבוע הוא מכר אותה בכמה מיליוני דולרים לאקסקליים מוביליטי

תגובות

<<הסיפור הבא מייצג את החלום הישראלי הטיפוסי. היי-טקיסט שעוזב את ישראל לארה"ב בכדי לנסות ולהצליח בחו"ל, מקים סטארט-אפ - ולאחר חמש שנים הוא נמכר בכמה מיליוני דולרים. מיליונר היי-טק חדש נולד.

כמובן שעל כל סיפור שכזה יש עשרה סיפורים שמסתיימים אחרת. רן אסף (38) מכר בסוף השבוע את החברה שהקים ב-2005, דידיום, לחברת אקסקליים מוביליטי (Exclaim Mobility). מוצר הדגל של החברה הוא שירות סטרימינג לפי דרישה (Streaming On Demand) שמאפשר זרימה של מוסיקה ישירות מהמחשב הביתי למכשירים סלולריים.

אקסקליים מוביליטי היא חברה אמריקאית העוסקת בתחום שיתוף תמונות ותוכן מבוסס משתמשים על גבי רשתות סלולריות, Wi-Fi וטלוויזיות אינטרנט. לדברי אסף, אקסקליים תמשיך לספק את שירות הפלייס-שיפטינג (Placeshifting) של דידיום. אקסקליים רכשה לפני כמה חודשים את מובישיוס האמריקאית, שפיתחה פורטל לתכנים, שירותים ואפליקציות לטלפונים ניידים, וזכתה להשקעה מקרן הון סיכון הישראלית כרמל ונצ'רס.

אסף הקים את החברה בניו יורק ב-2005. קודם לכן הוא למד בטכניון, עבד באמדוקס ועבר במסגרת הפעילות באמדוקס לוושינגטון. לאחר מכן למד לתואר מינהל עסקים והשתקע בארה"ב.

"דידיום פעלה כמה שנים כמעט בלי משאבים (בוטסטראפ) למעט גיוס פרי סיד ממשקיעים פרטיים וליווי פיננסי מצומצם של בנקים אמריקאים. "החלטנו שלא להיעזר במשקיעים מוסדיים וקרנות הון סיכון", אומר אסף.

"ב-2007 השקנו את Didiom MP3 Marketplace - שירות לקניית שירים דרך סמארטפונים. זאת היתה הפעם הראשונה ששירות להורדת מוסיקה דרך הסלולר פעל באופן עצמאי על כל הרשתות הסלולריות בארה"ב ללא שיתוף פעולה עם המפעילים הסלולריים.

"ב-2008 השקנו שירות שמאפשר זרימה של מוסיקה, פודקאסטים ואודיובוקס (ספרים מושמעים) ישירות מהמחשב הביתי למכשירים סלולריים. השירות, שנקרא כיום Didiom Pro, משווק בחנויות היישומים של בלאקברי, מיקרוסופט, אורנג' בריטניה, ורייזון, אפל וסמסונג, וזמין לשימוש בכל העולם".

אורן מוסט, המשנה למנכ"ל סלקום לשעבר והמתחרה במכרז התדרים למפעילים סלולריים חדשים עם מיכאל גולן והמיליארד הצרפתי זבייה ניאל, משמש כיועץ לדידיום וכחבר דירקטוריון מאז 2008.

לטענת אסף, הסכם הרכישה לא מאפשר לו לחשוף את פרטי העסקה. בנקים להשקעות בארה"ב מעריכים ששוויה לא עולה על 10 מיליון דולר בהתחשב בגודל החברה ומקורות המימון שלה. לדבריו, לאחר המכירה הנכסים של דידיום יעברו לאקסקליים והטכנולוגיה שהחברה פיתחה תשמש בסיס לשירות סטרימינג חדש (Snap Music) שאקסקליים תשיק בחודשים הקרובים.

למה בחרת להימכר ולא להמשיך כחברה עצמאית?

"כדי להגיע להמונים השייכים לארלי אדפטורס (חובבי טכנולוגיות חדשות שמאמצים ראשונים מוצרים חדשים), נדרשת השקעה של מיליוני דולרים, בעיקר לבניית מערך שיווק.

"המשאבים שנדרשים לגיוס הון, המגמות בהשקעות הון סיכון בעולם וקצב ההתפתחות של טכנולוגיות מדיה, האיצו את ההחלטה לחבור לחברה גדולה יותר שמסוגלת להרחיב את בסיס המשתמשים של דידיום ולקחת את טכנולוגיית הפלייס-שיפטינג שפיתחנו למקומות חדשים".

מה ההערכה שלך לגבי שוק המובייל והמוסיקה. אילו מגמות ישלטו בשנתיים הקרובות?

"נראה שגוגל תנצל את הפופולריות של אנדרואיד והרכישה של Simplify Media ב-2010 כדי להיכנס למרכז הזירה ולהקטין את נתח השוק של iTunes. שלוש חברות אחרות שנעות לכיוון השוק הן HP בסיוע WebOS של פאלם והרכישה של Melodeo; מוטורולה בסיוע הטכנולוגיה שרכשה מ-Zecter וההשקעה ב-Catch Media, וסוני בסיוע Qriocity.

"אני מעריך ששירותי מוסיקה של המפעילים הסלולריים עצמם יראו ירידה במספר המנויים לאור הפופולריות של אפליקציות מוסיקה כמו Amazon MP3, VEVO ופנדורה בחנויות היישומים. יהיה מעניין גם לראות אם אפל תשיק בקרוב שירות האזנה בסטרימינג במודל של דמי מנויי כמו Radio ,Spotify Premium ,Rhapsody ו-Napster".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו