בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

2010 בסופר-פארם: גידול של 9.4% במכירות הכלליות, ירידה בהכנסות במחלקת החיתולים

סופר-פארם זכתה לצמיחה משמעותית במכירות בפולין, אך לא תרחיב את פעילותה במדינות נוספות

תגובות

>> סופר-פארם סיימה את 2010 עם מכירות בישראל בסך 3.5 מיליארד שקל - גידול של 9.4% במכירות הכלליות ו-3.5% במכירות בחנויות זהות (חנויות שפעלו גם ב-2009). סופר-פארם מדווחת כי הירידה במחיר ממוצע לפריט ברשת ב-2010 היתה 3.6% (ריאלי). הירידה החדה ביותר נרשמה במחלקת החיתולים - 6.7%.

החיתולים זו גם המחלקה היחידה שבה רשמה סופר-פארם ירידה בהכנסות - למרות עלייה של 1.9% בכמות החיתולים שנמכרו, סך המכירות הכספיות של סופר-פארם בתחום ירדו ב-2.3%. ההפסד של סופר-פארם בתחום החיתולים, כ-30 מיליון שקל, נובע מכך שחיתולים הם מוצר "לוס לידר" - מוצר שהרשתות השונות, בהן רשתות המזון, מוכרות במחירי הפסד בכדי להביא לקוחות, ולכן תחרות המחירים בו גדולה.

"הרווח הגולמי שלנו בחיתולים הוא מינוס 15%. על כל חבילה שאנחנו קונים ב-50 שקל, אנחנו מפסידים 10 שקלים ומוכרים לצרכן ב-40 שקל", מסר ליאור רייטבלט, מנכ"ל סופר-פארם.

ירידה חדה נוספת במחיר הממוצע לפריט - 6.1% - נרשמה במחלקת הקוסמטיקה. "הירידה בקוסמטיקה מגיעה מכך שיש מעבר של לקוחות מקוסמטיקה סלקטיבית לעממית", הסביר רייטבלט. גם בתחליפי החלב נמשכה שחיקת המחירים והרווחיות הגולמית היתה אפסית. "מחירי תחליפי החלב לתינוקות אצלנו ירדו משמעותית, אף שמטרנה וסימילאק רק העלו את המחירים. אני מקווה שכשטבע תיכנס לתחום תהיה תחרות. המחירים לצרכן יישארו נמוכים אבל הרווח הגולמי שלנו, שכיום לא קיים, ישתפר. כיום כל ההפסד בא על חשבון הקמעונים ולדעתי מחציתו צריך להיות על חשבון היצרנים".

הפעילות הבינלאומית של סופר-פארם היוותה ב-2010 17% מכלל המכירות ו-30% מהרווח והסתכמה ב-210 מיליון דולר. מכירות סופר-פארם בפולין, שם היא מפעילה 26 סניפים, צמחו ב-23% והיו 455 מיליון זלוטי (כ-160 מיליון דולר). ב-2011 צפויות להיפתח שבע-תשע חנויות חדשות בפולין.

מחזור המכירות של סופר-פארם בסין, שם היא מפעילה עשרה סניפים תחת השם סופר-פארם עם שותפים מקומיים, ו-75 סניפים כבתי מרקחת תחת השם "אנשור", הסתכם ב-320 מיליון יואן (כ-50 מיליון דולר). לדברי רייטבלט, החברה לא מתכוונת להיכנס כרגע למדינות נוספות, אך בוחנת אפשרות להיכנס גם לשנחאי ובייג'ין בסין. עוד מסרה סופר-פארם כי ב-2011 תפתח 16 סניפים חדשים, לאחר שפתחה שבעה השנה.





תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו