בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

רמי לוי הזול ביותר במוצרי תינוקות

תחליפי החלב שהתייקרו לאחרונה הם רק מרכיב אחד בהוצאה החודשית העצומה של הורים לתינוקות בישראל. מבדיקה שערכנו לסל של 21 מוצרי תינוקות עולה כי סופר פארם היא הרשת היקרה ביותר. עם זאת, מי שמתעדכן במבצעי הרשת, יכול להוזיל באופן משמעותי את עלות הקנייה

תגובות

>> בשבוע שעבר התעוררו הורים לתינוקות בישראל והבינו כי מעבר לעובדה שהם, כמו שאר צרכני ישראל, משלמים יותר על ביצים, מוצרי חלב ודלק, הרי שבאחרונה הם משלמים יותר גם על אחד המוצרים הבסיסיים ביותר בחיי התינוק שלהם, תחליף חלב אם. מתחילת השנה העלתה מטרנה את המחירים של מוצריה ב-5%-7%. סימילאק העלתה את מחיריה כבר באוקטובר 2010 בשיעור דומה.

"עליית המחירים נובעת מהתייקרות משמעותית במחירי חומרי הגלם בעולם", נמסר בשבוע שעבר ממטרנה. עם זאת, החברה ציינה כי "מחירי המוצרים נקבעים על ידי רשתות השיווק". רמי לוי, מבעלי רשת שיווק השקמה, התרעם על התגובה ושלח מכתב למנכ"לית מטרנה, אפרת גילת, שבו טען כי זה שנים שהרשת שלו מסבסדת בעשרות אחוזים את מוצרי המזון לתינוקות על חשבונה, וכי עליית המחירים לא נגרמה בשל הרשתות.

בכיר ברשת שיווק אחרת טוען כי "אין קטגוריה שבה אנחנו מוכרים את המוצרים בהפסד כמו בקטגוריית המזון לתינוקות. בגלל התחרות הגבוהה אנחנו מפסידים על כל שקל שאנחנו מוציאים. זה נכון שהרשתות קובעות את המחירים, אבל היצרניות העלו לנו את המחיר, אז אין לנו ברירה אלא להעלות אותו לצרכן. אם לא היינו מעלים, פשוט היינו מפסידים יותר. כיום הרשתות מפסידות 6-8 שקלים על כל יחידה שהן מוכרות לצרכן".

את הצרכנים, כמובן, פחות מעניינות הסיבות למהלכים, ומי המפסידים או המרוויחים. התוצאה הסופית היא אחת - עליית מחירים. תינוק שהמזון שלו מורכב ברובו או בכללותו מתחליף חלב, מסיים בארבעה-חמישה ימים אריזת חסכון של 700-900 גרם. מכיוון שמחיר אריזה של 700 גרם נע בין 50 ל-70 שקל ומחיר אריזה של 900 גרם בין 67 ל-90, מדובר בהוצאה שמגיעה למאות שקלים בחודש.

חיתולים קונים במבצעים

ההוצאה של ההורים הטריים אינה מסתכמת רק בתחליפי חלב. מרכיב מרכזי בהוצאה החודשית הוא חיתולים, שמחיריהם גבוהים על אף התחרות בתחום.אל מוצרים אלה מצטרפים גם בקבוקים, חומרי כביסה, סבונים, משחות ומוצרים הכרחים אחרים.

כדי לגלות באיזו רשת הכי משתלם לרכוש מוצרי תינוקות, השווינו מחירים של 21 מוצרים המיועדים לתינוקות בשתי רשתות פארם, סופר-פארם וניו פארם, ובשלוש רשתות דיסקאונט - רמי לוי שיווק השקמה, מגה בול ושופרסל דיל.

מההשוואה עולה כי רשת רמי לוי מציעה את סל המוצרים הזול ביותר מבין הרשתות שנבדקו, במחיר כולל של 700 שקל, לעומת סופר-פארם, שמציעה את סל המוצרים היקר ביותר ב-811 שקל. רשת שיווק השקמה הציעה את המחירים הנמוכים ביותר עבור 10 מתוך 21 המוצרים שנבדקו, ולא היה מוצר שנמכר ברשת במחיר הגבוה ביותר מבין הרשתות שנבדקו.

עוד עולה מההשוואה כי בשלושה מבין ארבעת סוגי אריזות החיסכון של תחליפי החלב שבדקנו - סימילאק אדוונס, סימילאק טופ ומטרנה אקסטרה קר - המחירים הנמוכים ביותר הוצעו ברמי לוי. כך לדוגמה, סימילאק אדוונס נמכר בכל הרשתות ב-90 שקל, לעומת מחיר של 74 שקל ברשת רמי לוי - פער של כ-21%. גם במחירי סימילאק טופ רואים פער דומה - 75-80 שקל ברשתות, לעומת 67 שקל ברמי לוי. מטרנה חלבי נמכר במחיר הנמוך ביותר בשופרסל דיל - 48 שקל (לעומת 48.90 שקל ברמי לוי), בעוד שבשאר הרשתות מחירו הוא כ-59 שקל - פער של כ-23%.

אף כי בשיווק השקמה מוצעים המחירים הנמוכים ביותר בקטגוריה, הרשת מגבילה את היקף הרכישה לעד שני מוצרים מכל מותג. לוי מסביר: "אנחנו לא רוצים שבעלי חנויות יקנו אצלנו בזול וימכרו אצלם. עם זאת, אנחנו מעניקים אפשרות של שיקול דעת לעובדי הסניף".

גם בקטגוריית החיתולים אפשר להבחין בהפרשי מחירים גדולים בין הרשתות, אך לא ניתן לקבוע באופן מובהק מהי הרשת הזולה ביותר בקטגוריה זו. כך לדוגמה, אריזת חיתולי האגיס מכותנה אורגנית עולה ברשתות הדיסקאונט 50 שקל, לעומת 65-68 שקל ברשתות הפארם (פער של 30%). לעומת זאת, חיתולי פמפרס של פרימיום קר נמכרים במחירים הנמוכים ביותר, 55 שקל, ברשתות הפארם ובמגה בול, לעומת 65 שקל ברמי לוי ובשופרסל דיל (פער של 18%). בקטגוריית החיתולים המבצעים ברשתות הם בדרך כלל בקניית שני מוצרים. מכיוון שמדובר במוצר שצריכתו גבוהה, כדאי לרכוש כמה אריזות בו-זמנית כדי להשיג מחיר נמוך יותר.

חשוב לציין כי ההשוואה שערכנו מתייחסת לתאריך שבו בוצעה הבדיקה. עם זאת, הקטגוריה דינמית והמחירים בה משתנים מדי כמה ימים, ובמיוחד ברשתות הפארם רצוי לעקוב אחרי מבצעים נקודתיים המופצים בניוזלטרים או באמצעי המדיה.

מסופר-פארם נמסר בתגובה: "סופר-פארם מחליפה את מבצעי הרשת בכל שבועיים וכמעט בכל שבוע יש מבצע 'כסאח' על מוצרים, שכולל על פי רוב חיתולים או מזון תינוקות. בנוסף מציעה הרשת מגוון רחב של מוצרי תינוקות תחת המותג Life. בדיקת TheMarker נערכה יומיים לפני לייפסטייל סייל - מאירועי המכירות הגדולים של השנה ברשת, שבו מרוכזים מבצעים רבים לחברי המועדון ולמצטרפים חדשים".

מניו פארם נמסר: "ניו פארם מציעה ללקוחותיה את כל מה שהם צריכים תחת קורת גג אחת. הלקוח נהנה מחוויית קנייה, מתמהיל עשיר של מוצרים וממבצעים כל השנה".

משופרסל נמסר כי השבוע מותגו מחדש תשעה סניפים של הרשת לפי הפורמט החדש - שופרסל דיל אקסטרא. בפורמט ניתן יהיה למצוא תחליפי חלב ומוצרי תינוקות נוספים במחירים נמוכים יותר מאלה שמוצעים כיום בשופרסל דיל.

ממגה בול נמסר: "מגה בול מציעה את המחירים הזולים ביותר במוצרי מזון ובמוצרי תינוקות ופארם".




תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו