בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מנכ"ל ארקיע: "התנהלות אל על בנושא הביטחון בתעופה הישראלית היא בריונית"

אליעזר שקדי מתריע כי טרם הוקמה רשות אבטחה ממלכתית חדשה לאבטחת התעופה האזרחית - למרות התחייבותו של שר התחבורה

תגובות

>> מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, התריע בפני שר התחבורה, ישראל כץ, כי החל ב-1 לאפריל יישארו חברות התעופה הישראליות ללא אבטחה. זאת, לאחר שיחידת אבטחה ממלכתית חדשה שעל הקמתה הודיע השר טרם הוקמה, ולאחר שאל על הודיעה כי תפסיק ממועד זה את מתן שירותי האבטחה לארקיע וישראייר, בשל הוצאותיה הכספיות.

המשמעות היא שהחל ב-1 באפריל, חברות התעופה המתחרות באל על עלולות למצוא עצמן בלא אבטחה - ולפיכך, ייאלצו להפסיק את פעילותן.

במכתב ששלח לשר התחבורה, ושהגיע ל-TheMarker, אף מחה שקדי על כי סיכום דיון שנערך בלשכתו של כץ בנושא אבטחת התעופה הישראלית ב-3 בינואר, "אינו משקף באופן מלא את הדברים לגביהם התחייב משרד התחבורה בדיון, אשר לא קוימו עד היום. כמו כן, חל אי דיוק בדברים שיוחסו לי במכתב משרד התחבורה, שכן כאמור עמדת אל על היא שעל המדינה לשאת במלוא עלויות האבטחה".

שקדי הוסיף כי "לגישת אל על, בניגוד לאמור בסיכום הדיון, פתרון של הקמת רשות אבטחה ממלכתית ללא מימון מלא מצד מדינת ישראל אינו מספק מענק לחלק משמעותי מטענותיה של העיקריות של אל על ואין בו כדי לתקן את העיוות הכלכלי והתחרות הקיים כיום".

בין משרד התחבורה למשרד האוצר התגלעה מחלוקת לגבי מימון הקמתה של יחידת אבטחה ממלכתית חדשה לתעופה האזרחית. יחידה זו אמורה להחליף את שירותי האבטחה שניתנים כיום על ידי אל על לחברות התעופה הישראליות האחרות. כץ אף נפגש בעניין זה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בסוף פברואר, וכפי שנחשף כאן בראשונה, הישיבה הסתיימה בלא תוצאות.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "השר הודיע על כוונתו לגבש עד סוף מארס 2011 את מבנה הרשות הממלכתית לאבטחת התעופה הישראלית ובינואר אף הוגשה הצעת מחליטים בנושא למזכירות הממשלה. בעקבות הודעת אל על מנובמבר 2010 על הפסקת שירותי האבטחה לחברות התעופה הישראליות האחרות הודיע משרד התחבורה כי החברה אינה רשאית להפסיק באופן חד צדדי את מתן האבטחה לחברות הישראליות".

מנכ"ל ארקיע, גד טפר, אמר כי "התנהלות אל על בנושא הביטחון בתעופה הישראלית היא התנהגות בריונית של מטרתה להביא לחיסולן המסחרי של ארקיע וישראייר ולמנוע תחרות. אל על טענה לאורך כל הדרך, כי הלחץ שהיא מפעילה על המדינה נועד לקבלת שיפוי למקרה שהיא תיאלץ לשאת בעלויות לנזקים שייגרמו לה כתוצאה משירותי הביטחון שהיא מעניקה. אל על ביקשה את תמיכתה של ארקיע במהלך וארקיע נתנה את תמיכתה. אולם כעת מתברר, כי ארקיע הולכה שולל וכי המטרה האמיתית של אל על היא השבתת החברות המתחרות בה".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו