בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מייסד עיתונות האופנועים בארץ נהרג בתאונת אופנוע

מכונית השתלבה, טל שביט לא הצליח לבלום

תגובות

טל שביט, מוותיקי כתבי הרכב בישראל, נהרג אתמול בתאונת אופנוע, בעת מבחן דרכים. התאונה התרחשה במחלף מורשה, על כביש 4. לפי חקירת המשטרה, בסביבות השעה שתיים בצהריים נסע שביט על כביש 5 לכיוון מערב על אופנוע מסוג קוואסקי. הוא פנה לכביש 4 בצומת המחלף, ומכונית מסוג גולף שעצרה בשולי הכביש החלה להשתלב במהירות בתנועה לכיוונו. שביט לא יכול היה לבלום, וכתוצאה מכך התנגש בחלקו הקדמי של הרכב. הוא נפגע בראשו ולאחר מספר דקות קבע רופא את מותו. במשטרה מנסים להבין אם מדובר ברשלנות של נהג הרכב ואם הוא חזר לכביש שלא על פי החוק ומבלי לאותת. הנהג נחקר ושוחרר לביתו עד שיתבררו הדברים.

שביט, בן 55 במותו, הותיר אחריו שני ילדים. הוא נחשב לאחד מראשוני עיתונות הרכב בישראל ולמייסד עיתונות האופנועים. אחרי שכתב כמה שנים במגזינים כמו "טורבו" ו"אוטו", הפך ב-1988 לעורך של המגזין הראשון לכלים דו-גלגליים בארץ, "מוטו". אחרי שש שנים כעורך, חזר שביט לעבוד ככתב רכב בעיתונים שונים ואף הנחה תוכנית רכב בערוץ הספורט. באחרונה אף הקים שביט אתר אינטרנט חדש לרוכבים בשם "דו"גרי".

דני פרומצ'נקו, העורך האחראי של "אוטו", אמר אתמול על שביט: "הכרתי לפני 25 שנה אדם נדיר. ידען גדול ואלוף בטריוויה ובפרטים קטנים, פרפקציוניסט עם כישרון נדיר לשפה ולעיתונות וגם אדם נדיב וטוב לב, מסור מאוד למשפחתו וחבריו". הצלם רונן טופלברג הוסיף: "אופנועים זה טל שביט וטל שביט זה אופנועים. זו היתה זכות לעבוד לצדו, כיום כשהעיתונות נמצאת במגמת ירידה. הוא היה נשאר עד השעות הקטנות כדי לתקן ולבדוק כל פסיק בעיתון".

עיתונאי רכב ותיק שביקש לא להזדהות ציין כי "שביט הוא ממציא האופנוענות בארץ. הוא הרוח החיה מאחורי הקמת מוטו וטבע מונחים רבים בשפה שמשמשים עד היום רוכבים. האירוניה היא ששביט חינך תמיד לרכיבה בטוחה והקפיד שכל התצלומים במגזין יהיו של רוכבים במיגון מלא. פדנט עד הסוף". פרומצ'נקו הצהיר כי "ברור שיש סיכונים בעיתונות הרכב. אנחנו נוהגים מאות קילומטרים ביום, ולעתים זה אחרי טיסה בכבישים לא מוכרים. טל עסק בענף המסוכן ביותר במקצוע, כתיבה על אופנועים, שזה לא בטוח כשיש מכוניות על הכביש".



טל שביט בנסיעת מבחן על אופנוע



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו