בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

נהגי הרכבת: "בצרפת מנחים לא לבלום כשרכב עולה על המסילה"

קברניטי הרכבת סבורים שהבעיה הבטיחותית העיקרית כעת היא הנהג הישראלי, שלא הפנים עדיין כי אי אפשר לחכות ברמזור עם ארבעה גלגלים על המסילה. עד כה כבר אירעו שלוש תאונות

תגובות

תא הנהג של הרכבת הקלה היי-טקי למדי: את מראות הצד מחליפים מסכי וידיאו - מסך אחר מספק נתונים לגבי הרכבות האחרות שעל הקו, ואילו מסך נוסף מספק נתונים על מערכות הרכבת השונות. רוב הנהיגה מתבצעת באמצעות ג'ויסטיק קטן. בצד הג'ויסטיק ישנו כפתור, העונה לשם המבהיל "dead man". תפקידו של הכפתור הוא לוודא את ערנותו של הנהג. על הנהג ללחוץ על הכפתור כל מספר שניות; אם הוא מזניח אותו יחל צפצוף טורדני, שילך ויתגבר. אם הנהג עדיין לא מגיב, הרכבת תבלום את עצמה באופן אוטומטי. הרעיון הוא שאף על פי ששיקול הדעת של הנהג מסתכם בלנסוע או לעצור - אין אפשרות, כמובן, לחמוק לצדדים - עליו להיות ערני ודרוך לכל מה שמתרחש על המסילה שלפניו. לנוכח התנהלות הנהגים והולכי הרגל הירושלמים, נראה שהכפתור הזה חיוני במיוחד.

הכשל הבטיחותי העיקרי של הרכבת הקלה טמון לא במי שמאחורי הג'ויסטיק, אלא במי שמאחורי ההגה - הנהג הישראלי. נהגי הרכבת הקלה שחוצים את ירושלים בימים אלו בנסיעות המבחן נדהמים בכל פעם מחדש מההתעלמות המופגנת של הנהגים מכלי התחבורה הענק שחולק אתם את הצומת.

"סיפרו לנו שבצרפת ההנחיה לנהגי הרכבות היא לא לבלום את הרכבת בכל פעם שרכב עולה על המסילה", מספר אחד הנהגים, "הבהירו לנו שעדיף לפגוע ברכב מאשר להעיף 500 נוסעים ברכבת. אבל בצרפת יש כבוד לרכבת, אף אחד לא עולה על המסילה".

בישראל השיטה הזו לא תעבוד. 80 צמתים בירושלים משותפים לרכבת ולכלי רכב פרטיים, בחלק גדול מהם שוכחים הנהגים את הרכבת ו"גונבים" את הרמזור, או מדלגים על פס העצירה וממתינים לאור ירוק עם ארבעה גלגלים על המסילה. ההתנהגות הזו של הנהג הישראלי מורטת את עצביהם של נהגי הרכבת הקלה. הרכבת מתוכננת לנוע בלוח זמנים קשיח ומדויק. בכל תחנה ייפתחו הדלתות ל-12 עד 18 שניות, הרמזורים מוחלפים ברמזורים חכמים שייתנו עדיפות לרכבות והנהגים מתרגלים עמידה בזמנים. אבל כל המערך הזה קורס בכל פעם שנהג גונב עוד מטר מהרמזור ומאלץ את הרכבת להמתין לו.

עד עתה נרשמו שלוש תאונות, ללא נפגעים, בין הרכבת לכלי רכב פרטיים. לכולן היו אחראים נהגי כלי הרכב. לנוכח המצב החליטה משטרת ירושלים להתחיל ולהתייחס בחומרה לנהגים ש"גונבים" רמזורים בצמתים עם הרכבת. לפני ההפעלה המלאה של הרכבת באוגוסט, ישיקו העירייה ומשרד התחבורה קמפיין להסברת הסכנות. הנהגים יתבקשו לתת לרכבת את הכבוד שמגיע לה.

בעיה נוספת נוצרת במפגש בין הולכי הרגל לרכבת. מניסיון בעולם ידוע כי רכבת קלה שמתחילה לפעול בעיר נחשבת לגורם סיכון ממשי להולכי הרגל, זאת בשל העובדה שהיא נעה בשקט. בינתיים מפרידים בין הולכי הרגל לבין הרכבת גדרות ומאות סדרנים בווסטים צהובים, אך הסכנה תגבר כאשר יוסרו הגדרות וישוחררו הסדרנים.



זירת תאונה בין כלי רכב לרכבת הקלה בירושלים, לפני כחודש



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו