בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

למה לבזק כדאי להשתלט על וואלה

עסקי הרשת

תגובות

>> אין ספק כי וואלה נמצא כיום בפרשת דרכים. התחרות על תקציבי המדיה האינטראקטיבית התחזקה מאוד, והכלים שיש לוואלה להתמודד מול אתרים כמו פייסבוק ו-mako הם מוגבלים. החברה עדיין מייצרת לא מעט מזומנים, שאותם היא עשויה להפנות לרכישות, אך גם בתחום זה יכולתה להמשיך לרכוש אתרים ולייצר לעצמה צמיחה היא מוגבלת.

עם זאת, ההשתייכות של וואלה לקבוצת בזק היא יתרון אסטרטגי מהותי. בזק רואה עצמה גורם דומיננטי בתחום התוכן, ולפיכך לא תתנגד אם וואלה ימשיך להפנות יותר משאבים כדי להשקיע בעתידו, ופחות ביצירת תזרים לבעלי המניות - כפי שעשה באחרונה באמצע 2009 כשחילק דיווידנד של 15 מיליון שקל. מי שמעט נדחק הצדה הם בעלי המניות מקרב הציבור, שראו את מניית וואלה יורדת ב-16% מתחילת 2010 בעוד השוק כולו עלה בשיעור יפה.

ייתכן כי מקומו הטבעי של וואלה הוא בתוך קבוצת בזק. מרבית גופי התוכן הגדולים בישראל הם פרטיים, כלומר אין להנהלות מחויבות לבעלי מניות מקרב הציבור. חברות התוכן הציבוריות, כמו תפוז ומעריב, בעיקר השמידו ערך לבעלי המניות הציבוריים שלהן. וואלה אמנם אינו במצב של תפוז או מעריב, ועדיין רושם רווח נקי ותזרים חיובי, אך עתידו לוט בערפל.

כל עוד שוק התוכן המקומי מונע בעיקר לשם צבירת כוח ופחות לשם צבירת רווח, ייתכן כי עדיף יהיה לקבוצת בזק לסיים את תהליך ההשתלטות על וואלה ולרכוש את חלקו של הציבור. במקרה כזה תוכל בזק למזג את וואלה עם yes וליצור גוף תוכן גדול בעל שתי זרועות חזקות: אינטרנט וטלוויזיה. גוף כזה יוכל להתמודד באפקטיביות רבה יותר מול mako המתחזק.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו