בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

תוכנית חדשה לשיפוץ הרחוב הראשי ברחובות

האם שיפוץ כללי ואוטובוסים מהירים יחלצו את הרחוב הראשי של רחובות מהזנחה?

תגובות

רחוב הרצל ברחובות נראה היום כמו תזכורת דהויה לשנים עברו. חנות תכשיטים לצד חנות נעליים ותיקה, בואכה הפיצרייה והשוק הסמוך. כמעט לא תמצאו פה שלוחות של רשתות גדולות. תמצא סוחרים, ותיקים וצעירים, שמקווים שתנועת עוברי האורח ברחוב תשפיע גם על מחזור העסקים.

כעת עשויה תוכנית חדשה לשנות מהיסוד את פני הרחוב הוותיק, ולהקל במידה מסוימת גם על הפקקים המזוהים אתו. תוכנית ה-BRT (Bus Rapid Transit), מערך הסעה המוני של משרד התחבורה וחברת "נתיבי איילון", ייצא למכרז בעוד כחודשיים - בדרך להקלה עתידית על הפקקים באזור המרכז.

התוכנית מתבססת על שלושה קווי אוטובוס - בשרון, בדרום ובנתניה, שיחוברו לציר בתוך תל אביב. האוטובוסים יהיו מדגם מיוחד ויוכלו להסיע מספר רב של נוסעים. הקו הראשון שיופעל יהיה הדרומי, שיחל בצומת ביל"ו, יעבור ברחובות, נס ציונה וראשון לציון ויסתיים בצומת חולון.

על פי התכנון, העבודות ברחוב הרצל ברחובות יתחילו כבר בקיץ. עלותן הכוללת מוערכת ב-245 מיליון שקל. יש מחלוקת על מימון התוכנית, אך מסתמן שעיריית רחובות תישא ב-10% מעלות הפרויקט והמדינה תממן את השאר.

בתום העבודות יכלול הרחוב נתיב תחבורה מיוחד לאוטובוסים המהירים ורבי הקיבולת, נתיב לרכב פרטי ושבילי אופניים. בחלקים נרחבים של הרחוב יבוטלו מפרצי החנייה. לדברי ראש העיר רחובות, רחמים מלול, אחת המטרות החשובות היא הפחתת השימוש ברכב פרטי. "הישראלי אוהב את הרכב שלו", אומר מלול, "אבל הגיע הזמן לשנות את המנהגים הישראליים".

לפני כמה שנים הועלתה תוכנית אחרת לשיקום הרחוב, "טרנזיט מול", שבה אמור היה חלק מרחוב הרצל להפוך למדרחוב, ולצדו נתיב לתחבורה ציבורית. אך סקרים שעשו ברחובות לבדיקת עומסי התחבורה הביאו לביטול התוכנית ולהחלפתה ב-BRT. "התבשרנו שהעבודות לא ייעשו בקרוב, אלא בעוד חצי שנה. הבשורה היותר מרה היא שלא יהיה מדרחוב, אבל אנחנו לא מתייאשים", אומר אייל כהן, רכז עמותת "מגמה ירוקה", שפעלה לאימוץ התוכנית.

בעקבות השיפוצים המתוכננים, ייסגרו קטעים מהרחוב לצורך "מתיחת הפנים" , שתכלול גם הטמנת קווי החשמל וחידוש תשתיות המים, הביוב והניקוז.

בעלי עסקים רבים בעיר לא ידעו כלל על התוכניות החדשות. חלקם הביעו חשש שהדבר יגרור פגיעה משמעותית בהכנסותיהם. יגאל שולמן, בעל חנות שעונים ברחוב, לא שמע על התוכנית החדשה והופתע לגלות שלפי התכנון, בעוד כמה חודשים ישתנה במידה ניכרת הנוף הנשקף מבית העסק שלו. "לעבודה שלנו זה לא כל כך טוב. אמנם יהיה פה כמו באירופה, אבל לעסקים זה יהיה בלגן".

בחנות בגדים ותיקה ברחוב דווקא מרוצים. "הרחוב הראשי צריך להיות בר תחרות לקניון, שם יש מיזוג וניקיון", אומר שמעון אליאס, בעל החנות. "איזו אטרקטיביות יש לרחוב הרצל אם לא יהיה בו שינוי רדיקלי?" בחודש הקרוב יקיימו בעירייה כינוס שבו תוצג תוכנית הפרויקט לתושבים ולבעלי עסקים. *



רחוב הרצל ברחובות. לא יהיה מדרחוב



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו