בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

יצרניות התרופות האמריקאיות נאלצות להמציא עצמן מחדש

רצף של כישלונות בפיתוח תרופות חדשות ותפוגת הפטנטים על תרופות רבות, צפוי ליצור שילוב של אובדן הכנסות בסך מיליארדי דולרים ללא חלופה משמעותית עבור יצרניות כמו פייזר ומרק

תגובות

>> בסוף נובמבר צפויה פייזר, יצרנית התרופות הגדולה בעולם, להפסיד זרם הכנסות יציב בסך 10 מיליארד דולר בשנה. הסיבה לכך היא פקיעת הפטנט שלה על התרופה הפופולרית להפחתת כולסטרול, ליפיטור, וכניסת חלופות גנריות לשוק, שיפגעו במכירות החברה.

ההפסד מציב אתגר בפני פייזר - אתגר לו שותפות כל יצרניות התרופות הגדולות. השנה בלבד צפויות חברות לאבד את השליטה ביותר מעשר תרופות פופולריות, שהכנסותיהן המשולבות קרובות ל-50 מיליארד דולר. מדובר במהפך מפכח עבור מגזר שלפני שנים ספורות נחשב לרווחי ביותר, אך כעת נמצא תחת לחץ להפחית את תלותו בתרופות להיט שכאלה. הוא גם מדגיש את הבעיות שעומדות בפני יצרניות התרופות כיום: בצורת בפריצות דרך מדעיות, לחץ מצד חברות הביטוח הרפואי והממשלות להפחית מחירים, פיקוח רגולטורי מוגבר ופיטורי אלפי עובדים במחלקות המחקר והפיתוח.

מורגן סטנלי הוריד באחרונה את המלצתו לקבוצת מניות של יצרניות תרופות אירופיות - אסטרהזנקה, באייר, גלקסו סמיתקליין, נוברטיס, נובו נורדיסק ורוש; ובדו"ח האנליסטים נכתב כי "תנאי הסביבה התפעולית של מגזר התרופות מחמירים במהירות". אותם חששות נכונים גם לגבי ענקיות התרופות בארה"ב.

ב-2010 פיטרו יצרניות התרופות בארה"ב 53 אלף עובדים, לאחר שב-2009 פיטרו 61 אלף - יותר ממרבית המגזרים האחרים, להערכת חברת ההשמה צ'לנג'ר גריי אנד כריסמס.

אף שההשקעות במו"פ במגזר כמעט שהוכפלו בעשור האחרון, ומסתכמות ב-45 מיליארד דולר, מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), האמון על אישור תרופות, אישר פחות ופחות תרופות חדשות.

יצרניות התרופות מתחילות להיענות לקריאות כי עליהן להמציא עצמן מחדש. פייזר מתמקדת מחדש בתחומי נישה קטנים יותר, כמו סרטן, דלקות ואף תרופות גנריות ממותגות, תוך שהיא מקצצת 30% מתקציב המו"פ שלה בשנתיים הקרובות. כמה מענקיות המגזר רכשו מתחרות עם מוצרים חדשים יותר, כדי לסתום את החור במכירותיהן - למעשה הן שילמו במזומן על הכנסות עתידיות. בשנתיים האחרונות רכשה פייזר את וויאת ב-68 מיליארד דולר, מרק שילמה 41 מיליארד דולר עבור שרינג פלאו, רוש רכשה את ג'ננטק ב-46 מיליארד דולר וסאנופי-אוונטיס רכשה את ג'נזיים ב-20 מיליארד דולר.

הצרכנים צפויים ליהנות מהקלה קצרת טווח עם כניסת תרופות גנריות זולות במקום התרופות האתיות היקרות, אך בטווח הארוך עשויים לסבול, אם חברות יצמצו את תקציבי המו"פ שלהן ולא ימשיכו לייצר תרופות חדשות שיענו על צורכי הציבור.




תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו