בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בבילון הצליחה לתרגם את המודל העסקי החדש לרווח

הרווח התפעולי של בבילון קפץ ב-56% ב-2010 ל-21 מיליון שקל ? הכנסותיה במהלך 2010 זינקו ב-34% לסכום שיא של 118 מיליון שקל ? החברה חילקה דיווידנד של 47 מיליון שקל

תגובות

>> חברת בבילון, העוסקת בפתרונות תרגום ושפה באינטרנט ונשלטת על ידי נעם לניר, דיווחה אתמול בדו"חותיה הכספיים על הכנסות שיא של 118 מיליון שקל ב-2010 - עלייה של 34% לעומת 2009. החברה גם דיווחה על גידול של 56% ברווח התפעולי ל-21 מיליון שקל.

הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2010 הסתכמו בסכום שיא של 34 מיליון שקל, גידול של 31% לעומת הרבעון המקביל. גם הרווח התפעולי ברבעון הרביעי רשם שיא והסתכם ב-6.4 מיליון שקל, גידול של 46% לעומת הרבעון המקביל.

בבילון, המספקת שירותי תרגום בכ-75 שפות, חצתה באחרונה את רף 100 מיליון המשתמשים. החברה רשמה גידול מרשים במיוחד משיווק ופרסום באינטרנט, שגדלו ב-2010 בכ-123% לעומת 2009 ל-63 מיליון שקל. אחד הגורמים שעזרו לבבילון להגיע לחשיפה מרבית הוא הסכם שיתוף פעולה משודרג עם חברת גוגל, שהיא שחקן מרכזי בזירה האינטרנטית. לעומת הצמיחה בהכנסות מפרסום, ההכנסות מתחום מכירות התוכנה ירדו ב-10% והסתכמו ב-56 מיליון שקל.

מנכ"ל בבילון, אלון כרמלי, מסביר את השינוי בהתפלגות ההכנסות בשינוי המודל העסקי של החברה. "בעבר כל מה שעשתה בבילון היה למכור תוכנות תרגום, בעיקר לארגונים", אומר כרמלי, "אימצנו מודל עסקי אחר שנשען על אפליקציה חינמית ופרסום, והוא זה שמאפשר לנו צמיחה בהכנסות וגם ברווח".

רק 30% מהמשתמשים ברשת האינטרנט הם דוברי אנגלית כשפת אם. לעומת זאת, 70% מכלל תעבורת המידע ברשת נעשית באנגלית. פער זה מייצר ביקוש גבוה לשירותי התרגום של בבילון במדינות שאינן דוברות אנגלית. "שלושת השווקים החזקים ביותר שלנו מבחינת הכנסות הם ברזיל, גרמניה ואיטליה", מסביר כרמלי.

לדבריו, "כשמדברים במונחים של צמיחה השווקים המובילים הם הודו, פולין וטורקיה. מנועי הצמיחה העיקריים של האינטרנט כולו ושל בבילון הם לא מדינות מערב אירופה וארה"ב, אלא דווקא מקומות כמו טורקיה, פולין, דרום מזרח אסיה ומדינות ערב. לא מדובר באוכלוסיות אמידות, כך שהמודל של אפליקציה חינמית ופרסום מתאים להם יותר".

החברה רשמה רווח רבעוני של 5.7 מיליון שקל, לעומת 2.7 מיליון ברבעון המקביל ב-2009. ב-2010 כולה רשמה בבילון רווח נקי של כמעט 18 מיליון שקל - 9% פחות מהרווח שרשמה החברה ב-2009.

הירידה בשורת הרווח הנקי נבעה מיצירת נכס מס בעקבות הפסדים צבורים. ב-10 השנים הראשונות לפעילותה הפסידה בבילון 160 מיליון שקל. ב-2009 רשמה החברה הכנסה של 6.3 מיליון שקל כתוצאה מהפחתה של הנכס, לעומת הוצאת מס של 4.2 מיליון שקל ב-2010. בשני המקרים לא היה לרישום משמעות תזרימית.

ברבעון הרביעי של 2010 נהנתה בבילון מתזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 9.8 מליון שקל, לעומת 7.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ב-2010 כולה הסתכם בכ-23.5 מיליון שקל, לעומת 9.4 מיליון שקל ב-2009 כולה. יתרת המזומנים של החברה בסוף 2010 הסתכמה ב-31 מיליון שקל והחברה חילקה דיווידנד שנתי של 47 מיליון שקל, תשואה של 17%. לאחר תקופת הדו"ח הודיעה הנהלת החברה על אימוץ מדיניות חלוקת דיווידנד של לא פחות מ-50% מהרווח הנקי.





תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו