בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

חשיפת ויקיליקס: יצרנית הרכב הסינית BYD - שבה השקיע וורן באפט - גנבה דגמים וסמלים של מתחרות

תגובות

>> ספק אם משקיע אמריקאי מהשורה היה משקיע כסף בחברת סטארט-אפ זרה שמייצרת מכוניות חשמליות וחשודה בהעתקה בגלוי של עיצובים של מתחרותיה והצמדת סמלים של חברות אחרות למכוניות שלה. ואולם וורן באפט אינו משקיע מהשורה, ו-BYD הסינית אינה חברה רגילה.

בשיאו של המשבר הפיננסי השקיע באפט 232 מיליון דולר ב-BYD בתמורה ל-9.9% ממניותיה. נכון לסוף 2010 החזיק המיליארדר האמריקאי ב-225- מיליון מניות של BYD בשווי של 1.18 מיליארד דולר, לפי המכתב השנתי של באפט למשקיעים שפורסם בשלהי פברואר.

מברקים דיפלומטיים שחשף אתר ההדלפות ויקיליקס ושהגיעו לידי רויטרס , כמו גם ראיונות של מנהלים ויועצים במגזר הרכב, מעלים שאלות קשות על ההתנהלות של BYD, ובכלל זה טענות כי החברה נוהגת לגנוב עיצובים של מתחרותיה, תוך ניצול החיסכון בעלויות כדי לשווק את רכביה במחירים נמוכים יותר מאלה של המתחרות. טענה נוספת נגד החברה היא חיסכון בעלוית על חשבון רמת הבטיחות של רכביה.

"בעוד ש-BYD בהחלט זקפה לזכותה הצלחה שמבוססת על מודל עסקי של העתקת דגמי מכוניות ואז הכנסת שינויים בהם במידה מספקת כדי לשכנע בתי משפט בסין כי לא הפרה זכויות פטנט, ספק אם בתי משפט מחוץ לסין היו מגלים אותה מידה של הבנה למעשיה", כתב הקונסול הכללי של ארה"ב בגוונגזאו בסין, בריאן גולדבק, במברק ששלח באוקטובר 2009.

מדברי הקונסול עולה כי BYD לא הסתפקה רק בהעתקת עיצובים, אלא מכרה מכוניות כמעט במחיר עלות כדי להגדיל את נתח השוק שלה, וייתכן כי אף טענה בפרסום של אחד מדגמיה כי הוא קיבל דירוג בטיחות שלא קיבל בפועל.

רויטרס



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו