בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ייצור הרכב ביפאן הופסק; יבואנים: "לא הצלחנו לקבל תשובות"

יפאן היא יצואנית הרכב הגדולה ביותר לישראל, ומיוצרים בה מותגים פופולריים כמו מאזדה וטויוטה. עלייה בשער הין מדאיגה את היבואנים יותר מעיכובים במשלוח כלי הרכב

תגובות

>> האם מועד האספקה של יצרניות הרכב היפאניות מאזדה וטויוטה האהובות על הישראלים יתעכב? רעידת האדמה האדירה שהתחוללה ביפאן, יצואנית הרכב הגדולה ביותר לישראל, גרמה לדאגה בענף הרכב הישראלי, שעוקב בדריכות אחר הדיווחים.

בחודשיים הראשונים של 2011 היה למכוניות היפניות נתח של 30.7% מכלל המכוניות המיובאות לישראל, וב-2010 כולה היה שיעורן גבוה עוד יותר, 36.6%. הרכב הנמכר ביותר בישראל הוא יפאני, מאזדה, וכמוהו גם מותגים חזקים אחרים כמו טויוטה, סוזוקי ומיצובישי.

בעקבות האסון, השביתה טויוטה את הייצור לגמרי, כדי לאפשר לעובדים ליצור קשר עם בני משפחותיהם ולהתמודד עם האסון. מפעלים של הונדה, ניסאן וסובארו בצפון יפאן הפסיקו גם הם את הייצור. עובד במחלקת המחקר והפיתוח של הונדה נהרג ושריפות פרצו בשני מפעלים של ניסאן. בנוסף, עשרות מכוניות מתוצרת אינפיניטי, שיועדו למשלוח ליפאן ולארה"ב, נסחפו וניזוקו בגל הצונאמי. מפעלי הייצור של מאזדה, מיצובישי ומשאיות איסוזו לא ניזוקו באסון.

המידע שקיבלו היבואנים היה דל ומועט. מיפנאוטו, יבואנית סובארו, נמסר: "לא הצלחנו לקבל תשובות מהיצרניות, נדע בתוך יום או יומיים". יעל מנור, מנהלת התקשורת השיווקית ביוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, אמרה: "כרגע היפאנים דואגים לעובדים ומנסים לעזור להם. עדיין לא דיברנו על ייצור ומועדי אספקה".

"דיברתי איתם ביום שישי", סיפר בכיר של אחת היבואניות, "ואני לא רוצה להציק להם שוב. יש בדרך משלוחים לשלושת החודשים הקרובים, ואני לא צופה בעיות אספקה בהמשך". גם בקרסו, יבואנית ניסאן ואינפיניטי, אין עדיין פרטים על שינויים במועדי אספקה.

נראה כי היבואנים מוטרדים יותר מהתחזקות הין, שמאז יום שישי עלה שערו מול השקל ב-0.58%. לפי בכירים בענף, "אלה תנודות יומיות רגילות של שער המטבע ואי אפשר להסיק מכך לגבי העתיד".

היבואנים חוששים מתרחיש של עלייה בשער הין, בשל הזרמת הון נרחבת שתיועד לשיקום התשתיות ביפאן. ואולם בכיר באחת היבואניות העריך כי "יפאן היא מדינה מוטת יצוא ואינה יכולה להרשות לעצמה עלייה של הין. ייתכן שהממשלה היפאנית תדפיס כסף, וכך תגרום לאינפלציה והיחלשות המטבע".

עם זאת, שיעורן של המכוניות היפאניות ביבוא לישראל קטן בהתמדה בשנים האחרונות - ב-2007 היו המכוניות היפאניות 51.5% מכלל היצוא - בעיקר מפני שיצרני רכב יפאניים עוברים לייצר מחוץ למדינתם. מאזדה 2 סדאן, למשל, מגיעה אלינו מתאילנד, טויוטה אוריס מבריטניה, ניסאן טידה מיוצרת במקסיקו ואילו סוזוקי אלטו בהודו.




תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו