בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ההכנסות מפרסום בעיתונות בארה"ב בשפל של 25 שנה

חלקו של האינטרנט בהכנסות המו"לים מפרסום עלה בשנה שעברה ב-11% לעומת 2009

תגובות

>> ההכנסות מפרסום בעיתונים בארה"ב ירדו בשנה שעברה לשפל של 25 שנה, לאחר שיותר תקציבי פרסום הלכו בעקבות הקוראים אל האינטרנט.

מפרסמים הוציאו 25.8 מיליארד דולר על פרסום במהדורות מודפסות ודיגיטליות של עיתונים בארה"ב בשנה שעברה, לפי נתונים שפירסם שלשום איגוד העיתונות האמריקאי. מדובר בסכום הנמוך ביותר מאז 1985, אז הסתכם הפרסום בעיתונות בארה"ב ב-25.2 מיליארד דולר. בהתאמה לאינפלציה, ירד הפרסום בעיתונות בארה"ב לשפל של כמעט 50 שנה. ב-1962 הסתכם הפרסום בעיתונים ב-3.7 מיליארד דולר, ששוויים כ-26 מיליארד דולר כיום.

הפרסום בעיתונות המודפסת ירד בחמש השנים האחרונות, ופגע באופן דרמטי במקור ההכנסה העיקרי של המו"לים. גם לאחר שמצבה של כלכלת ארה"ב החל להשתפר בהדרגה ב-2009, העיתונים עדיין גורפים פחות הכנסות מפרסום, היות שחברות מעדיפות אלטרנטיבות זולות יותר באינטרנט. המעבר לאינטרנט הואץ בשנים האחרונות, לאחר שיותר ויותר קוראים עברו מהעיתונות המודפסת לרשת.

הפרסום באינטרנט הניב לעיתונים בארה"ב הכנסות של 3 מיליארד דולר בשנה שעברה, עליה של 11% לעומת 2009. הפרסום בעיתונות המודפסת, לעומת זאת, ירד ב-8% בשנה שעברה והסתכם ב-22.8 מיליארד דולר. לשם השוואה, לפני שהחלה ההידרדרות ב-2006, הניב הפרסום בעיתונות המודפסת הכנסות שנתיות של 47 מיליארד דולר לעיתונים.

מו"לים רבים תולים תקוות בטלפונים הסלולריים ומחשבי הטאבלט, כמו האייפד של אפל. מחשבי הטאבלט עשויים ליצור עבורם הזדמנויות חדשות, משום שמחקרים הראו שמשתמשי הטאבלט מבלים זמן רב יותר בקריאת כתבות וצפייה בסרטוני וידיאו במכשירים אלה, מכפי שהם עושים במחשבים ניידים ומחשבים שולחניים. מגמה זו עשויה לגרום למו"לים לגבות עמלות גבוהות יותר על פרסום במהדורות הטאבלט של עיתוניהם.

ברבעון האחרון של 2010 ירדו ההכנסות מפרסום בעיתונות בארה"ב ב-5% ל-7.3 מיליארד דולר, לעומת הרבעון המקביל שנה קודם לכן. הפרסום באינטרנט היה נקודת אור ברבעון הרביעי, ועלה ב-14% ל-878 מיליון דולר. ההכנסות מפרסום באינטרנט הן כעת 12% מהכנסות העיתונים מפרסום.




תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו