בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פרויקט מסילת הרכבת בין עכו לכרמיאל יוצא לדרך

מעצ תפרסם היום את המכרז להנחת המסילה בין נעמן לצומת יסיף במסגרת פרויקט הענק שעלותו 2.8 מיליארד שקל. במקביל יפורסם המכרז השני בפרויקט חידוש רכבת העמק

תגובות

>> שבועיים לאחר פרסום המכרז הראשון להנחת מסילת רכבת העמק המחודשת יוצא לדרכו פרויקט הדגל השני במסגרת תוכנית "נתיבי ישראל" להשקעות תחבורה בפריפריה: החברה הלאומית לדרכים (מעצ החדשה) תפרסם היום את המכרז הראשון להקמת קו הרכבת בין עכו לבין כרמיאל - שצפוי להיחנך בעוד כחמש שנים.

מדובר בהנחת מסילת ברזל כפולה באורך של 23 ק"מ במקביל לתוואי כביש 85 שבין עכו לבין כרמיאל. לאורך התוואי יוקמו שתי תחנות רכבת: באחיהוד ובכניסה לכרמיאל, כשתוואי המסילה יקיף בין השאר מנהרות וגשרים. עלות הפרויקט הכוללת מוערכת ב-2.8 מיליארד שקל, והוא אושר בהחלטת הממשלה בשנה שעברה, למרות התנגדות משרד האוצר להקמת קו רכבת כבדה בתוואי זה. שר התחבורה ישראל כץ ציין אתמול כי במקביל מקדם משרדו את תכנון קו הרכבת העתידי עד לקרית שמונה (שלא נכלל בתוכנית המאושרת).

במסגרת פרויקט עכו-כרמיאל יפורסמו ארבע מכרזי תשתית ושני מכרזים להקמת התחנות. המכרז הראשון שיפורסם היום יכלול הכשרת תוואי להנחת מסילת ברזל באורך 6.5 ק"מ בין נעמן שבמערב לבין צומת יסיף, לרבות הקמת שני גשרים מעל נחל נעמן ונחל חילזון, הטיית אפיק הנחל לאורך כ-900 מטרים וכן הגבהת כביש החוף (מס' 4) לאורך 1.2 ק"מ מעל המסילות המתוכננות. היקף המכרז מוערך ב-100 מיליון שקל. "מסילת הרכבת מעכו לכרמיאל מתוכננת למהירות של 160 קמ"ש, והקמתה צפויה להסתיים בעוד כחמש שנים", אמר אתמול מנכ"ל מעצ, שי ברס.

בתוך כך, תפרסם מעצ היום את המכרז השני לחידוש רכבת העמק בין חיפה לבית שאן לאורך 60 ק"מ. מדובר בהנחת מסילת ברזל לאורך 7.5 ק"מ בין תחנות הרכבת העתידיות כפר יהושע וכפר ברוך. זאת, שבועיים לאחר שפורסם המכרז להקמת המסילה שתחבר בין כפר ברוך שליד מגדל העמק לבין נחל עדשים הסמוך לעפולה, לאורך 6.5 ק"מ. יו"ר מעצ, מיכה גולדמן, מסר כי הפרויקט משתלב במדיניות פיזור האוכלוסין של הממשלה, וכי "מעצ גאה להביא את בשורת הרכבות לגליל ולעמק".




תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו