בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

במאי הקליפים הפיצו סרטון נגד ערוץ 24

הסרטון טוען כי מכירת הערוץ ל"קשת" הובילה למותה של המוזיקה בארץ. "עד 2009 הקהל לא צפה בנו", נמסר מטעם ערוץ המוזיקה

תגובות

בסוף השבוע הופץ ברשת סרטון אנונימי שמשתלח בערוץ 24 ומציגו כמחרב המוזיקה הישראלית בכלל ותעשיית הקליפים בפרט. בסרטון נראות מצבות של ז'אנרים כמו אינדי, רוק, מוזיקת עולם, ואלקטרוניקה ולצדם קברים של במאי קליפים בולטים כמו רועי ורנר, אסף בילט, תומר בהט ונועם ורדי. המכנה המשותף בין כולם הוא תאריך הפטירה שמופיע על המצבות: 2009, השנה בה ערוץ המוזיקה נרכש על ידי זכיינית ערוץ 2 "קשת".

ל"הארץ" נודע שמי שעומד מאחורי הסרטון הוא תא במאי הקליפים באיגוד הבמאים. מי שלקח על עצמו את משימת הדוברות מטעמם הוא רועי ורנר, מהבמאים הפעילים ביותר בעשור שעבר. "עשו את הסרטון אנשים שכואב להם", אמר ורנר. "במאי קליפים שחבל להם על המצב שקיים פה. זה מייצג מספר נכבד של אנשים, ואנחנו מעדיפים להישאר כקבוצה".

ורנר הסביר כי הבמאים מנסים להביע קול, דרך הסרטון. "מישהו שאל אותנו אם אנחנו מכריזים מלחמה על הערוץ וזה חלילה לא שום דבר כזה. מבחינתנו יש פה ערוץ מוזיקה שהוא לא ערוץ מוזיקה. כל מי שעושה קליפים בישראל עושה את זה מתוך אהבה לקליפים ולא מתוך אהבה לכסף, כי אין בזה כסף. אז אנחנו לא מרגישים שלקחו לנו את העבודה כי לא לקחו לנו מקור פרנסה, לקחו לנו את מה שאנחנו אוהבים לעשות".

הפיחות במעמד של הווידאו קליפ בערוצי מוזיקה הוא תופעה כלל עולמית. הדוגמה הבולטת ביותר לכך היא רשת MTV, שעברה משידור קליפים להפקות ריאליטי כמו "ג'רזי שור" או "Sixteen and Pregnant" . ורנר, לעומת זאת, טוען ש"כמו שמצפים מערוץ הילדים לשדר תכנים לילדים אז אנחנו מצפים מערוץ המוזיקה לשדר מוזיקה. הגענו למצב מגוחך שבישראל אף אחד לא נותן במה וקרדיט ולא מעודד יצירה של וידיאו קליפים. היה ערוץ מוזיקה. הוא כבר לא משדר לא קליפים ולא מוזיקה אלא תוכניות אירוח וריאליטי".

ההרגשה היא כאילו ערוץ 24 הפך לשק החבטות התורן, על חשבון גלגלצ. כל מי שלא אוהב את המוזיקה השלטת במיינסטרים, או מרגיש שכלי התקשורת מקפחים אותו, מצא לעצמו שעיר לעזאזל חדש.

"אנחנו לא מאשימים אף אחד ולא מחפשים שעיר לעזאזל, אנחנו מביעים קול. אם מסתכלים על הזיכיון המקורי של הערוץ הוא היה אמור לעודד את כל הז'אנרים המוזיקליים הקיימים בישראל. וכיום אין שם כלום חוץ מהמיינסטרים של המיינסטרים. היום זה מזרחי ועם זה אין לי שום בעיה, זה מה שהעם אוהב וזה מה שהעם מקבל, אבל לא נותנים במה ליוצרים בסגנונות אחרים".

זו לא הפעם הראשונה שבמאי קליפים מביעים מחאה נגד הפורמט החדש של ערוץ המוזיקה, שתוכניות האירוח באולפן השקוף הפכו לסימן ההיכר שלו. מהערוץ נמסר בתגובה, כי "לצערנו, מי שקבר את הערוץ שהיה עד שנת 2009 הוא הקהל שלא צפה, ולכן הערוץ היה על סף סגירה. כיום הקליפים שמשודרים עטופים בתוכן מסביב ולכן זוכים לחשיפה של 300% יותר".

בערוץ הוסיפו כי "אנחנו הנפגעים הראשונים מהמשבר בתעשיית הקליפים, לא הפוגעים. צר לנו על תסכולם של מספר זעום של במאים, אבל הטענה שמעלה הסרטון מעידה על חוסר הבנה בתחום, ובעיקר - מריחה מגזענות. ערוץ 24 משדר מוזיקה רלוונטית, מגוונת ואהובה, ויעידו על כך על נתוני ההשמעות שלנו שמראים בצורה חד משמעית על שוויון בהשמעות בין סגנונות המוזיקה".

בערוץ המוזיקה ביקשו לצרף את עשרת הקליפים המשודרים ביותר בערוץ בשנה שעברה: במקום הראשון שלומי שבת עם הקליפ "רציתי שתדעי", אחריו קרולינה - "אף אחד לא בא לי"; ישי לוי -"האחת שלי"; רוני דלומי - "תן"; ליאור נרקיס - "ערב טוב לך"; עמי אור - "חכי"; אברהם טל - "אורות"; הפיל הכחול - "יסמין"; אברהם טל - "מחוזקים לעולם"; ובמקום העשירי הדג נחש - "עוד אח אחד".



האולפן השקוף של ערוץ 24 (מימין), ומצבות של במאי קליפים ושל ז'אנרים מוזיקליים, מתוך הסרטון שהופץ


תצלום טלוויזיה



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו