בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

רישיון ההפעלה של סאן דור יישלל בתחילת אפריל

העילה לשלילה: החברה אינה עומדת בתנאי הרישיון ואינה מחזיקה מטוסים וטייסים משלה. החברה צפויה לספוג נזק כספי, וגם הנוסעים ייפגעו. סאן דור: נדאג לכל נוסעינו

תגובות

>> פגיעה בציבור הנוסעים ונזק כספי צפויים לסאן דור, חברה בת של אל על לטיסות שכר, עקב החלטת רשות התעופה האזרחית אתמול לשלול את רישיון ההפעלה המבצעי של החברה מ-1 באפריל. מדובר ברישיון שמאפשר לחברה לטוס, ואם שלילתו תצא לפועל, סאן דור לא תוכל להמשיך להפעיל טיסות.

אם לא יימצא פתרון למצב שנוצר עד סוף החודש, לא יוכלו נוסעים שרכשו כרטיסי טיסה לממש את טיסותיהם בסאן דור, בניהולו של בצלאל קרבט. בענף התעופה העריכו כי אם יופסקו הטיסות דווקא לפני שיא עונת נסיעות הפסח, הפגיעה בציבור הנוסעים והנזק הכספי יהיו כבדים במיוחר.

מנהל רת"א, גיורא רום, נימק אתמול את החלטתו לשלול את הרישיון "באי עמידתה של סאן דור בתקנות הישראליות והסטנדרטים הבינלאומיים הנדרשים מחברות התעופה הישראליות". הוא הסביר כי "סאן דור פועלת ללא שלד ניהולי וביצועי מלא כנדרש מכל חברת תעופה אחרת, תוך התבססות מלאה על התשתיות של אל על. רת"א הבהירה להנהלת סאן דור לפני יותר משנה כי החברה אינה עומדת בתקנות התעופה. סאן דור ניסתה לתקן את הליקויים, אך התוצאות לא הניחו את דעתה של רת"א".

ראש אגף בכיר להסברה ויחסים בינלאומיים במשרד התחבורה, אבנר עובדיה, אמר כי "זה כשישה חודשים מתקיימים מגעים בין רת"א לבין האיחוד האירופי בעניין סאן דור, לאחר שגם לאיחוד היו השגות על דרך תפעולה של החברה. מגעים אלה הגיעו לשיאם בפגישה שהתקיימה בבריסל בשבוע שעבר בין משלחת של רת"א לנציגי האיחוד האירופי. בפגישה הוצגה גם עמדתם של נציגי סאן דור".

לדברי עובדי החברה, "הפגישה שהתקיימה ביום חמישי האחרון בין מנהל רת"א, גיורם רום, למנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, הבטיחה רת"א לעשות כל מאמץ לטפל בבקשות המסחריות של אל על, במטרה למזער פגיעה בציבור הנוסעים של סאן דור".

קודם להחלטת מנהל רת"א על שלילת הרישיון דיווחה אל על אתמול לרשות ניירות ערך על המהלך הצפוי, בהמשך למגעים שקיימה עם סאן דור, באשר לדרישותיה לגבי הרישוי ואופן התפעול המבצעי של החברה. "רת"א פועלת להקמת צוות לבחינת פתרון אפשרי למענה לטיסות סאן דור, אולם בשלב זה אין בידי החברה הערכה כספית ביחס לנזק שייגרם כתוצאה מהפסקת פעילותה האפשרית של סאן דור", נאמר בהודעתה של אל על לבורסה.

האיחוד האירופי וארה"ב כבר התלוננו

ראשי סאן דור השתתפו בסוף השבוע שעבר בשימוע שהתקיים בנציבות האיחוד האירופי בעניין זה בבריסל, לאחר שזומנו אליו. זאת על מנת שהנציבות תחליט אם להטיל מגבלות על טיסותה של סאן דור לאירופה.

לפי רת"א, ובהמשך לביקורות של רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב (FAA), רישיונה של סאן דור לוקה בחסר. אין היא עומדת בתנאים לקבלת רישיון מפעיל של חברת תעופה, כמו בעלות על מטוסים והעסקת צוותי אוויר משלה. כיום סאן דור חוכרת מטוסים מאל על ומשתמשת בטייסי אל על.

החברה הבת הוקמה כדי לתת מענה להפסקת טיסותיה של אל על בשבתות וחגים. המהלך היה מקובל במשך שנים על הציבור הדתי ועל רשויות התעופה של ישראל. ב-2010 הרחיבה סאן דור את פעילותה, ותפסה את המקום הרביעי במספר הנוסעים מבין חברות התעופה שפועלות בנתב"ג. לפי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת), סאן דור הטיסה כ-426 אלף נוסעים ב-2010, גידול של 15.5% לעומת 2009. מתחילת השנה הטיסה סאן דור כ-38 אלף נוסעים, ירידה של 1% לעומת ינואר-פברואר 2010.

מסאן דור נמסר: "סאן דור הקימה צוות העובד מול צוות מקביל ברת"א, במטרה לגבש מתכונת מקובלת לפעילותה של החברה. סאן דור מצפה ממשרד התחבורה לעשות הכל כדי לאפשר את המשך טיסות החברה לכל יעדיה, ומשוכנעת שכך יהיה. סאן דור תדאג לכל נוסעיה".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו