בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

AT&T נהפכת לחברת הסלולר הגדולה בארה"ב

לאחר רכישת טי-מובייל USA, ל-AT&T יהיו כמעט 130 מיליון מנויים - כ-41% משוק הסלולר האמריקאי. בשוק האמריקאי ייוותרו שלוש חברות סלולר גדולות

תגובות

>> AT&T הכריזה ביום ראשון על רכישת רשת הסלולר טי-מובייל USA מידי דויטשה טלקום, תמורת 39 מיליארד דולר. העסקה היא אחת הרכישות הגדולות בעולם מאז פרוץ המשבר הפיננסי ב-2008, והגדולה ביותר במגזר הטלקום מאז 2007. הרכישה גם תהפוך את AT&T למפעילת הסלולר הגדולה בארה"ב.

במסגרת העסקה, תרכוש AT&T את טי-מובייל USA תמורת 25 מיליארד דולר במזומן ו-14 מיליארד דולר במניות. דויטשה טלקום תקבל במסגרת העסקה נתח של 8% ב-AT&T ומושב בדירקטוריון החברה. העסקה אושרה על ידי הדירקטוריונים של שתי החברות, אך תזדקק לאישור נציבות ההגבלים העסקיים ונציבות התקשורת הפדרלית (FCC). עלות ביטול העסקה על ידי אחד הצדדים היא 3 מיליארד דולר.

המיזוג צפוי להוביל למאבק עז בוושינגטון, שם יבחנו רגולטורים את השלכות העסקה על התחרותיות במגזר ועל הצרכנים. בעקבות המיזוג, ייוותרו רק שלוש חברות סלולר גדולות בארה"ב: AT&T, ורייזון וספרינט נקסטל, שקטנה בהרבה מהשתיים האחרות. טי-מובייל היתה מפעילת הסלולר הרביעית בגודלה.

העסקה, אחד מהמיזוגים הגדולים ביותר בעולם מאז 2008, תגדיל באופן דרמטי את דריסת הרגל של AT&T בשוק הסלולר האמריקאי, ותוסיף לחברה 46.5 מיליון מנויים. לחברה הממוזגת יהיו כמעט 130 מיליון מנויים - כ-41% מכלל מנויי הסלולר בארה"ב. ורייזון מחזיקה בכ-31% מהשוק במונחים אלה. כמו כן, תגדיל העסקה את השקעת AT&T בתשתיות בארה"ב ליותר מ-8 מיליארד דולר בשבע שנים.

כמה מבקרים יצאו כנגד המיזוג בתוך שעות ספורות, בטענה שהוא צפוי להוביל לעליית מחירים. טי-מובייל היתה אחת החברות הזולות בשוק הסלולר האמריקאי - מה שהוביל להפעלת לחץ על מתחרותיה לשמור על מחירים נמוכים. אף ש-AT&T צפויה לכבד את החוזים הנוכחיים עם לקוחות, כשאלה יסתיימו, מעריכים רבים שהחברה תעלה את המחירים ללקוחותיה החדשים.

עם זאת, AT&T הפנתה את תשומת הלב לדו"ח שפירסם באחרונה משרד מבקר הממשלה (GAO), לפיו תעריפי הסלולר צנחו ב-50% בין 1999 ל-2009 - תקופה שבה המגזר עבר מיזוגים רבים.

"התחרות בשוק הסלולר היא חיונית"

"הצרכנים נשאו במרבית הנטל של שוק ריכוזי יותר ויותר בתחום שירותי הסלולר", אמר הסנאטור הדמוקרטי הרב קול מויסקונסין, העומד בראש תת-הוועדה של הסנאט להגבלים עסקיים, תחרות וזכויות צרכנים. "הגידול העצום בשימוש בסלולר - בייחוד בסמארטפונים - הופך את התחרות בשוק זה לחיונית מתמיד כאמצעי להגבלת מחירים, מבחר אפשרויות לצרכנים ושמירה על איכות השירות".

עם זאת, לקוחות AT&T עשויים להרוויח בתחום אחד: שירות. AT&T וטי-מובייל משתמשות באותה טכנולוגיה ומתבססות על תקן GSM, כך שהמיזוג צפוי לספק כיסוי סלולרי טוב יותר - נקודה כאובה בקרב לקוחות AT&T. לקוחות טי-מובייל יוכלו ליהנות מהאפשרות לרכוש את האייפון של אפל, המשווק רק ברשתות של ורייזון ו-AT&T. מאז שאיבדה AT&T את הבלעדיות על האייפון, היא סובלת מנדידת לקוחות לרשת של ורייזון.

העסקה תספק לשתי החברות גם חיסכון משמעותי בעלויות - כ-3 מיליארד דולר בשנה - להערכת החברות. ואולם לחיסכון זה עשויות להיות השפעות על הכלכלה האמריקאית. החברה הממוזגת צפויה לסגור מאות נקודות מכירה באזורים שבהם יש להן חפיפה, כמו גם לסגור צוות תומך וצוותי שירות כפולים.

המגעים בין החברות החלו כבר בדצמבר 2010, אך נשמרו בסוד. כדי לשמור על סודיות המגעים, הרכיב הצוות של AT&T רשימה שלמה של שמות קוד, שכונתה "פרויקט אוטו". AT&T כונתה "טסלה", דויטשה טלקום נקראה "דיימלר" וטי-מובייל "מרקורי".



חנות של טי-מובייל בניו יורק. המגעים בין החברות החלו כבר בדצמבר 2010, אך נשמרו בסוד



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו