בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

פייסבוק רוכשת כישרונות

מתעוררים מהאקזיט

תגובות

>> בדרך כלל חברות רוכשות חברות אחרות כדי להשיג אחד מהשניים: נתח שוק גדול יותר או סל מוצרים רחב יותר. אסטרטגיית הרכישות של פייסבוק אינה נופלת לאף אחת מהגדרות אלה. פסייבוק רוכשת כישרונות.

וואן סמית' האחראי בפייסבוק על פיתוח עסקי שותפויות ומיזוגים הסביר את מדיניות החברה לפני כמה חודשים: "צוואר הבקבוק המהותי ביותר בתעשייה שלנו הוא אנשים כישרוניים", הוא אמר.

בעולם הרכישות והמיזוגים מקובל כי הרוכש מבצע בדיקת נאותות לחברה הנרכשת. פייסבוק מבצעת בדיקת נאותות ליזמים. יזמים המנהלים מגעים למכירת המיזם שלהם לפייסבוק עוברים מסע מפרך של ראיונות עבודה. פייסבוק מתעניינת פחות בחברה וביכולות הטכנולוגיות הייחודית שלה. היא רוכשת כישרונות, ומוכנה לשלם תמורתם הרבה מאוד כסף. מבחינתה, היזמים הנרכשים הם מנהלי המוצרים העתידיים שלה.

פייסבוק רוצה את היזמים של סנאפטו. הם כבר עברו בהצלחה את המסננת הצפופה שלה ומקומם בפאלו אלטו מובטח. יתר העובדים צפויים להיתקל בקרוב באותה מסננת. חלק קטן ייכנס לממלכה של מארק צוקרברג, אך מרביתם לא. גורלם של אלה שלא יתקבלו אינו ברור. גם גורל המוצר של סנאפטו לא ברור. פייסבוק אינה מתעניינת ביכולת של המוצר להתפתח ולייצר עוד מזומנים. ייתכן כי היא תבחר לקבור את המוצר, ולהשתמש בידע ובקהל המשתמשים של סנאפטו כדי לקדם את האפליקציה שלה.

סנאפטו כבר התחילה לייצר הכנסות, והיו שצפו לה עתיד גדול. היזמים יקבלו עתה סכום שמן, ויגשימו חלום לעבוד בפייסבוק. עבור החברה מדובר בסיום קצת יותר עצוב.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו