בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מטוסי אל על יוחכרו לארקיע או ישראייר - כדי להטיס נוסעי את סאן דור בשבתות

בלעדי החכרת המטוסים נועדה לפתור את משבר הטיסות בסאן דור, חברה בת של אל על, שרשות שדות התעופה הורתה להפסיק את פעילותה החל ב-1 באפריל. ישראייר: "נעשה כל מאמץ לסייע לסאן דור"

תגובות

<<מטוסים של אל על יוחכרו, כולל אנשי הצוות, לחברות ארקיע או ישראייר - זהו אחד הפתרונות המסתמנים לבעיית הטסתם של נוסעי סאן דור שרכשו כרטיסי טיסה בחברה בתאריכים שלאחר 1 באפריל, המועד שבו תפסיק רשות התעופה האזרחית (רת"א) את פעילותה של החברה הבת של אל על לטיסות שכר.

הפתרון המסתמן מתייחס לנוסעים שמועדי הטיסות שלהם יחול בשבתות ובחגים, כמו בחג הפסח הקרוב, שבהם לא טסה חברת אל על. לעומת זאת, נוסעים שרכשו כרטיסי טיסה לימות השבוע או חול המועד בסאן דור, יוכלו לטוס בחברת אל על.

לפי האפשרות החדשה, הטיסות יתבצעו על ידי ארקיע או ישראייר במטוסים של חברת אל על. אנשי הצוות - טייסים, דיילות ודיילים - יהיו של אל על. כל האופרציה תתבצע כ"חכירה רטובה", כלומר חברת תעופה משתמשת במטוסים ואנשי צוות שהיא חוכרת מחברת תעופה אחרת. סאן דור פעלה עד כה באמצעות שלושה מטוסי בואינג מדגם 757 שחכרה מאל על ותיגברה בסופי שבוע וחגים את טיסותיה במטוסים נוספים שחכרה ממנה.

מאל על נמסר: "צוות העבודה של סאן דור ורשות תעופה אזרחית (רת"א) ממשיכים לעבוד יחד במטרה לגבש מתכונת פעולה מקובלת לפעילותה של החברה. החברה מצפה ממשרד התחבורה לעשות הכל כדי לאפשר את המשך טיסות סאן דור לכל יעדיה ומשוכנעת שכך יהיה. סאן דור תדאג לכל נוסעיה".

מישראייר נמסר: "בשלב זה לא נעשתה כל פנייה לישראייר בנושא. אם תהיה כזו, נעשה כל מאמץ לסייע לסאן דור". מארקיע נמסר: "כרגע לא מתנהלים מגעים בין החברות. עם זאת, ארקיע תשקול בחיוב שיתוף פעולה עם אל על".

מנהל רת"א, גיורא רום, החליט השבוע לשלול את רישיון ההפעלה המבצעי של חברת סאן דור החל מ-1 באפריל השנה, בשל "אי עמידתה בתקנות הישראליות והסטנדרטים הבינלאומיים הנדרשים מחברות התעופה הישראליות". הוא הסביר, כי "סאן דור פועלת כיום ללא שלד ניהולי וביצועי מלא כנדרש מכל חברת תעופה אחרת, תוך התבססות מלאה על התשתיות של החברה האם, אל על".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו