בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ספינות תובלה הפסיקו לעגון בטוקיו בעקבות המשבר הגרעיני

כמה חברות תובלה הפסיקו לעגון בנמלי טוקיו ויוקוהמה, בין השאר מחשש להשפעות של הקרינה על צוותיהן ועל סחורותיהן

תגובות

<<ההשלכות הכלכליות של המשבר הפוקד את יפאן בעקבות רעידת האדמה, באות לידי ביטוי כעת גם בחלק נוסף בשרשרת האספקה העולמית: התובלה הימית. מחשש להשפעות האפשריות של קרינה מהכור בפוקושימה על הספינות, אנשי הצוות והסחורות, כמה מחברות התובלה הגדולות בעולם הגבילו או אסרו על ספינותיהן לעגון בנמלי מפרץ טוקיו.

בינתיים הנמלים בסין החלו לדרוש בדיקות קרינה מקיפות יותר מספינות המגיעות מיפאן. גם בקליפורניה נבדקה הספינה הראשונה שהגיעה מיפאן ללונג ביץ', על ידי משמר החופים ואנשי המכס, לפני שהותר לה לעגון.

בנמלים הגדולים מדרום לטוקיו, כמו אוסקה וקובה, עדיין מעמיסים ופורקים סחורות. ואולם, נמלי מפרץ טוקיו - טוקיו ויוקוהאמה - עמוסים יותר, ואחראים לכ-40% מהסחורות הזרות ביפאן.

חששות מגזר התובלה הימית גוברים מאז שאותרה קרינה בספינת משא של חברת מיצוי OSK. הספינה, שעדיין נמצאת בבידוד, שטה לאורך החוף הצפון מזרחי של יפאן, ולפי דיווחים לא התקרבה יותר מ-130 ק"מ לפוקושימה.

חברת התובלה הגרמנית הפג-לויד הפסיקה את העגינה בטוקיו וביוקוהאמה לאחר פגיעת הצונאמי בפוקושימה, ולא חידשה נאז את השירות לנמלים אלה. "העמדנו את הבטיחות בראש סדר העדיפויות שלנו", אמרה אווה גיירסוויק, אחראית התקשורת של החברה.

ספינות סחר עלולות להיות מנוטרלות אם יידרשו לבידוד - אפילו זמני - בשל גילוי קרינה רדיואקטיבית בהן, משום שייאלצו להתמודד עם עלויות מוגדלות של בדיקות בנמלים שבהם יעגנו בעתיד, לדברי באזיל קראצאס, מנהל מימון ופרויקטים בחברת שירותי הספנות קומפאס מריטיים סרוויסז.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו