בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

וול-מארט הוציאה 2 מיליון דולר כדי להילחם בקנס של 7,000 דולר - והפסידה

הקנס הוטל בעקבות רמיסתו למוות של עובד בחנות החברה ב-2008; השופט: לחברה היו אמצעים להיערך לסיכון

תגובות

>> שופט בארה"ב אישר ביום שישי קנס של 7,000 דולר שהוטל על וול-מארט על ידי מינהל הביטוח והבריאות בעבודה בארה"ב. הקנס הוטל על החברה לאחר שעובד שלה נרמס למוות בחנות בלונג איילנד במהלך מבצע מכירות בחג יום שישי השחור (היום שלאחר חג ההודיה) ב-2008. החלטת השופט התבססה על כך שקהל פרוע במהלך מכירות חגים הוא סיכון מוכר ולפיכך היו לוול-מארט אמצעים למנוע אותו.

וול-מארט ניהלה קרב הגנה אגרסיבי כדי לערער על הקנס. נציגי המינהל לבטיחות התלוננו כי הרשת הקמעונות הוציאה יותר מ-2 מיליון דולר בהוצאות משפטיות על התביעה. לדברי המינהל, עובדי הממשל הפדרלי נאלצו להקדיש יותר מ-4,700 שעות עבודה משפטית בתגובה למאמץ של וול-מארט למנוע את הקנס הזעום.

דובר הרשת אמר כי החברה תערער על ההחלטה שוב. החברה הפעילה נהלים חדשים לבקרת קהל בחנויותיה בארה"ב בשנה שלאחר מותו של העובד, ג'דימיטאי דאמור, 34, שמת מחנק לאחר ש-2,000 קונים פרצו את דלתות החנות לפני הפתיחה.

הקנס שהוטל על וול-מארט הוא הקנס המרבי הקיים להפרת נהלי בטיחות העובדים.

לדברי עוזר שר העבודה, דיוויד מייקלס, הממונה על מינהל הבטיחות, מדובר בניצחון לעובדים ולצרכנים. לדברי המינהל לבטיחות, גם כשאין תקנה ספציפית המעסיקים נושאים באחריות משפטית לספק מקום עבודה הנטול סיכונים ידועים שעלולים לגרום לפציעה חמורה או למוות.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו