בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ערוץ 10 נגד יוניוב: "מנהל מאבק על תנאים על - חשבון הלקוחות"

יוניון מדיה של יוניוב טוענת כי היא מנסה לעצור את עליית המחירים בערוץ: "מצפה מוורשבסקי לייצר רייטינג בהיקף ראוי לימי השידור שלו"

תגובות

<<מחריף הסכסוך בין ערוץ 10 לחברת המדיה הגדולה יוניון מדיה, הרוכשת מהערוץ דקות פרסום: סמנכ"ל הסחר של הערוץ, דן רון, פנה אתמול ללקוחות יוניון מדיה, וטען כי בעלי החברה אורן יוניוב מנהל מאבק על תנאיו המסחריים על חשבונם.

לפניית הערוץ ללקוחות - מפרסמים הרוכשים דקות פרסום בערוץ 10 מיוניון מדיה - קדמה פנייה של יוניון עצמה אליהם, שבה טענה החברה כי יש לעצור את עליית המחירים בערוץ. יוניון הציגה בפני המפרסמים נתונים וטענה כי הערוץ מראה נחיתות ברייטינג, בקהלי מטרה ובכמות עיניים צופות לנקודת רייטינג.

בדבריו ללקוחות אתמול טען רון כי הנתונים שעליהם התבסס יוניוב אינם מבוססים, והציג נתונים חלופיים. "מר יוניוב בחר להטעות בגסות ובמגמתיות את הנתונים, אף שמדובר בנתונים עובדתיים ואובייקטיביים", כתב רון.

שני הצדדים הציגו נתונים שונים בנוגע לשיעורי הצפייה בערוץ: המסמכים שהציג יוניוב מתייחסים לרייטינג השנתי, שלדבריו רשם ירידה של 17% בפריים טיים ב-2010, ואילו ערוץ 10 הציג למפרסמים את נתוני הרבעון הראשון של 2011 לצד נתוני הרבעון המקביל ב-2010 - השוואה המגלה כי שיעורי הצפייה בערוץ השתפרו משמעותית.

רון כתב ללקוחות כי "יש לראות בחומרה רבה את התנהלותו של מר יוניוב, שבמקום להציג נתוני אמת עדכניים, בחר לנהל מאבק על תנאיו המסחריים ובכך להעדיף את תועלתו ורווחיותו האישית על חשבונך. נשמח להציע לך תנאים תחרותיים לפרסום בערוץ 10 ביחס לאלה שמוצעים לך על ידי יוניון מדיה לפרסום בערוץ 2".

בכיר בערוץ 10 אמר כי "הבעיה היא לא במחירים של ערוץ 10, אלא בחמדנות של יוניון מדיה וברצון שלה להשאיר סכום גדול יותר בפער שבין הקנייה למכירה. כמו שהתגברנו בעבר על חילוקי הדעות, כך גם הפעם נדע למצוא את עמק השווה".

יוניוב צימצם בחודש האחרון בכ-75% את רכש המדיה שלו בערוץ - בעוד שבחודשים קודמים הפנה כשליש מתקציביו לערוץ 1, במארס הפנה לערוץ 8% בלבד. בחישוב שנתי, התקציב שהיה אמור להגיע לערוץ 10 מחברת יוניון מדיה מגיע לכ-90 מיליון שקל.

בתגובה לפניית ערוץ 10 ללקוחות השיב יוניוב במכתבשני שבו הציג טבלאות רייטינג ונתונים נוספים. יוניוב מנה את הפגמים במכתב של ערוץ 10, שלדבריו התייחס לפרמטרים לא נכונים, ובין היתר כתב כי "משום מה, בחר מר ורשבסקי (מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי - א"ב) להתעלם לחלוטין מכל שאר הנושאים המהותיים שבמחלוקת, כגון הדרישות המופרכות שלו להעלאות מחיר, ייקור המיקומים בעשרות אחוזים, גבייה לא סבירה בעבור צפייה נדחית ובקשת פרמיה על סרטים ארוכים מ-30 שניות בתקופות ביקוש.

"היינו מצפים ממר ורשבסקי לייצר רייטינג בהיקף ראוי לימי השידור שלו ולהתאים את התנאים המסחריים בערוץ לתוצרים שהוא מייצג ולנחיתותם לעומת ערוץ 2. דרכו של מר ורשבסקי להשתלח ולהשמיץ לא תשפיע על האופן שבו נפעל". יוניוב חתם את דבריו בהבטחה כי יוניון אינה מחרימה את הערוץ.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו