זוגלובק נאבקת על נתח השוק עם מוצרי בשר מרכיבים טבעיים
<<חברת זוגלובק מנסה לחזור לנתחי השוק שבהם החזיקה טרם משבר המים באריזות - ומשיקה סדרת מוצרי בשר קפואים, העשויים מ-100% רכיבים טבעיים, ללא תוספת פוספט וניטריט, מונוסודיום גלוטמט וצבעי מאכל. בפיתוח ובהשקה השקיעה זוגלובק כ-2 מיליון שקל.
לדברי מנכ"ל קבוצת זוגלובק, פיני קמרי, אחת ממטרות המהלך היא הגדלת קטגוריית הבשר הקפוא, המגלגלת כ-205 מיליון שקל בשנה, לאחר שהתכווצה ב-8% מאז 2008. זוגלובק מחזיקה כיום בנתח שוק של 17% בקטגוריית הבשר. המוצרים החדשים יהיו יקרים ב-10% מהמבורגר הזהב של זוגלובק ובכ-30% מהמחיר הממוצע ל-100 גרם בקטגוריה.
"לצרכנים יש תפישה שהחומרים שהפחתנו גורמים לנזק, ולכן אנחנו משיקים בעבורם מוצר חלופי", אמר קמרי. לדבריו, ייתכן כי בעתיד לא תציע החברה שתי סדרות של אותם מוצרים, אלא תתמקד במוצרים הבריאים יותר.
בפברואר השיקה זוגלובק סדרת נקניקיות מרכיבים טבעיים, וכיום היא מחזיקה בכ-6% מהקטגוריה (נתוני סטורנקסט, כספי), אך ההשקה באה על חשבון נתחי שוק קיימים שלהבקטגוריה.
בסוף ינואר החליטה החברה להסיר מהמדפים את כל מוצריה הארוזים לאחר שנמצאו מים באריזות ומאז לא הצליחה לחזור לנתחי השוק שבהם החזיקה. "בשפל היינו עם נתח שוק של 17% ועכשיו אנחנו עם 24% וניכרת במגמת עלייה (ברבעון הרביעי של 2010 החזיקה זוגלובק בנתח שוק של 32% - עד"מ)", סיפר קמרי. "עדיין לא הספיקו למלא את המדפים בכל המוצרים בכל הרשתות ואני מאמין שנחזור לעצמנו. אנחנו לא נאיבים, ובוודאי שכשלא היינו על המדפים - צרכנים התנסו במוצרים מתחרים".
לדבריו, עלות המשבר לזוגלובק הסתכמה ב-5 מיליון שקל, כמחצית בשל השמדת מוצרים קיימים. נתחי השוק שאיבדה זוגלובק עברו לטירת צבי, המחזיקה כיום בנתח שוק של 38% בקטגוריה.
תגובות
דלג על התגובותתודה!
תגובתך נקלטה בהצלחה, ותפורסם על פי מדיניות המערכת
באפשרותך לקבל התראה בדוא"ל כאשר תגובתך תאושר ותפורסם.
אנא המתינו……
תודה!
תגובתך נקלטה בהצלחה, ותפורסם על פי מדיניות המערכת
אירעה שגיאה בעת שליחת התגובה
אנא נסה שנית במועד מאוחר יותר