בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הרשת החברתית הזמנית

סייר אינטרנט

תגובות

>> מכירים את Instagram? ואת picplz? שני יישומי האייפון האלה אמנם לא פופולריים כמו פורסקוור, ובוודאי לא כמו טוויטר, אבל הם צוברים משתמשים במהירות. הטלפונים הניידים הראשונים ששילבו מצלמה הופיעו בוודאי לפני כעשור ונהפכו לסטנדרטיים לפני כחמש שנים.

אפל הכירה בכך כשהשיקה את האייפון 4, שלא רק כולל מצלמה בכל צד, אחת מהן ברזולוציה גבוהה במיוחד, ומנגנון HDR לשיפור איכות הצילום - אלא גם מאפשר לבצע שיחת וידיאו פנים אל פנים בזמן אמת - FaceTime.

גם Instagram ו-picplz מנסות לשפר את חוויית הצילום - על ידי שילוב של פילטרים שגורמים לתמונות להיראות איכותיות ואפילו אמנותיות יותר.

לצמד טלפון נייד ומצלמה הצטרפה בשנים האחרונות טכנולוגיית ה-GPS, שמוסיפה ממד חשוב לחוויית הצילום, ובעיקר לשיתוף. ההתפתחות העדכנית ביותר בשילוב זה שייכת ליזם האמריקאי ביל נגוין.

אפל ידועה במדיניותה הנחושה ליצור את החדשות בבית, ומאז 2005 רכשה רק עשר חברות. אחת מהן היא Lala של נגוין, שאיפשרה לגולשים לשתף פלייליסטים באופן חוקי ולרכוש מוסיקה. אפל רכשה אותה בסוף 2009 תמורת 17 מיליון דולר, אם כי בסיכומו של דבר סגרה אותה.

אחרי המכירה, חזר לנגוין זירת היזמות. הוא הקים סטארט-אפ חדש ועבד עליו בחשאי. בשבוע שעבר חשף את המוצר שפיתח והשלים לו גיוס של 41 מיליון דולר. בשלב זה המוצר, Color, הוא אפליקציה לאייפון. הרעיון פשוט: אתה מצלם את עצמך (בסטילס או בווידיאו), האפליקציה מזהה את מיקומך באמצעות GPS ואומרת לך מי ממשתמשי האפליקציה האחרים, שכמוך טענו תמונות, נמצאים בקרבתך. ואם אתה והם תרצו, תוכלו לתקשר ביניכם - אם כי לפחות בשלב זה בצורה די בסיסית.

היומרה של נגוין גדולה - מבחינתו, קולור היא רשת חברתית של העידן שאחרי המחשב הנייח. ייתכן שהוא צודק, אבל בינתיים יש לו תרומה נוספת.

לכל הרשתות החברתיות הקיימות יש יסוד חזק של קביעות. אמנם רשימת החברים מתעדכנת - יש שנוספים אליה ויש שנגרעים ממנה - אבל בבסיסה יש מעגלים של חברים קבועים. הם מכירים אלה את אלה ואת הרקע של כל אחד מהתכנים ששיתפו אותם בהם לאורך הזמן.

קולור, לעומת זאת, יוצרת רשת חברתית זמנית. מי שנמצא לידי עכשיו לא יהיה בקרבתי מחר. רוב הסיכויים הם שאני גם לא מכיר את מי שהאפליקציה חיברה אותי אליו כרגע. ייתכן אפילו שלא אראה אותו לעולם. מה שמחזק את התכונה הזו עוד יותר הוא העובדה שכדי להשתמש בקולור לא צריך שם משתמש, כלומר אין צורך אפילו להזדהות - לא בפני האפליקציה ולא בפני משתמשים אחרים בה.

קולור יוצרת שילוב מנצח. תמונה הרי מסקרנת אם היא מגלה משהו חדש, ואנשים חדשים תמיד מכילים הבטחה כלשהי. ואם הם נמצאים בקרבתי ממש כרגע - זה כבר יכול להיות מרגש. והמבחן הראשון? כמובן: תמונה.

הבלוג של נתן ליפסון:

http://media.cafe.themarker.com



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו