בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

4 דרכים להיות מעסיק טוב יותר

כדי לשפר את ביצועי העובדים יש להפסיק לנסות למצות מהם את המרב ולהתמקד במילוי ארבעת הצרכים הבסיסיים המשותפים לכולנו

תגובות

>> בעולם התאגידי, מחויבות נהפכה לדבר שונה לגמרי: תמהיל מסוים של מעורבות, התרוממות רוח ושביעות רצון של העובד. גם בהיעדר הגדרה ברורה, מחקרים רבים הצביעו על קשר חזק בין מחויבות העובדים ובין ביצועי הארגון. לדוגמה, ממחקר של טאוורס פרין מ-2007, שכלל כ-90 אלף עובדים ב-18 מדינות, עולה כי חברות שבהן רמת מחויבות העובדים גבוהה נהנו מצמיחה של 19% בהכנסות התפעוליות בשנה הקודמת, ובחברות שבהן רמת המחויבות נמוכה נרשמה ירידה של 32%.

אם כן, מהם הגורמים המשפיעים על מחויבות העובדים?

בעבודתנו עם עשרות חברות פורצ'ן 500, גילינו כי המפתח הוא המידה שבה תורמים המעסיקים באופן פעיל למילוי ארבעת הצרכים הבסיסיים של העובדים: צרכים קבועים (פיסיים); ביטחון (צורך רגשי); ביטוי עצמי (צורך מנטלי) ומשמעות (צורך רוחני). למרבה ההפתעה, חברות מעטות בלבד מתמקדות במילוי צרכים אלו.

הצרכים הבסיסיים ביותר שלנו, מעבר להישרדות, נמצאים בעולם הפיסי. ולמרות זאת גוגל היא היחידה שמשקיעה בבריאות וברווחה של עובדיה באמצעות אוכל טוב בחינם, מכוני כושר.

הצורך הבסיסי השני הוא הביטחון הרגשי - הצורך בהכרה ובהערכה. לרוע המזל, פחות מ-40% מהעובדים ברחבי העולם חשים כי המנהלים שלהם מתעניינים באמת במצבם האישי. מרבית המעסיקים אינם מצליחים להכיר באמת פשוטה ונצחית: לרגשות העובדים בכל זמן נתון יש השפעה מכרעת על הביצועים שלהם.

הצורך הבסיסי השלישי הוא ביטוי עצמי - ההזדמנות להשתמש בכישורים הייחודיים שלנו כדי להבין בעצמנו מהי הדרך הטובה ביותר לביצוע עבודתנו. תחת זאת, מרבית המעסיקים מכתיבים לעובדיהם מתי להגיע לעבודה, מתי לצאת וכיצד מצופה מהם לעבוד. מתוך תחושת ביטול עצמי, רבים מאותם עובדים מאבדים את הביטחון ואת הרצון לנקוט יוזמות או לחשוב באופן עצמאי. אם תעצימו את עובדיכם לבצע את עבודתם, סביר להניח שתקבלו בחזרה הערכה, מוטיבציה גבוהה יותר ומחויבות גבוהה יותר.

הצורך הבסיסי האחרון הוא משמעות. לאחר שצורכי ההישרדות שלנו מתמלאים, רובנו שואפים להרגיש כי לעבודה שאנו מבצעים יש חשיבות אמיתית. מרבית החברות הגדולות של ימינו מתגאות בהצהרת משימה ובחזון מרשימים. אך מה שבאמת משפיע עלינו הם מנהיגים שפועלים עבור משהו שמעבר לרווחיות, ושמעניקים לנו הזדמנות לקדם מטרות שמשמעותיות לנו.

חברות שמפסיקות לנסות למצות את המרב מעובדיהן ועוברות להשקיע במילוי צרכיהם העיקריים יבנו יתרונות תחרותיים אדירים בשנים התובעניות הבאות.

-

הכותב הוא נשיא ומנכ"ל דה אנרג'י פרוג'קט ומחבר ספר בנושא תגמול עובדים

-

הסוגיה: מהי הדרך להעלות את רמת המחויבות של העובדים בארגון?

הפתרון: מילוי ארבעה צרכים בסיסיים: רווחה פיסית, הכרה והערכה, ביטוי עצמי ומשמעות

הדרך: השקעה בתנאים פיסיים, כמו גם התעניינות במצב האישי של העובדים, מתן הזדמנות להשתמש בכישוריהם ומנהיגים שפועלים עבור משהו שמעבר לרווחיות



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו