בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

האם העובד צריך לחיות את המותג?

על רקע מצבו העגום של שוק התעסוקה האמריקאי, דרישת התאגידים מעובדיהם לנאמנות מוחלטת למותג ולערכי החברה עשויה להיתפש כחדירה בלתי הוגנת לפרטיותם

תגובות

>> סביר להניח שמנהלי מיקרוסופט אינם אמורים להביא מכשירי אייפון לישיבות, עובדי פורד אינם אמורים להגיע לעבודה בב.מ.וו ועובדי קוקה קולה כנראה אינם אמורים לשתות פפסי בהפסקות הצהריים שלהם.

ככלל, חברות בעלות מותגים חזקים ותרבות תחרותית מצפות ליותר מקורטוב של נאמנות למותג מצד עובדיהן. אך לאור מצבו הקשה של שוק העבודה וההתאוששות הכלכלית האטית, ניתן לראות שינוי משמעותי: "נאמנות למותג" נהפכת ל"לחיות את המותג". ערכי המותג נתפשים כעת כגורמי בידול תחרותיים. בעוד אותנטיות, שקיפות ואחריות ציבורית נהפכים לערכים עסקיים בסיסיים, חברות מנסות באופן גובר והולך לדחוק באנשיהן לחיות את המותגים שלהן, ולא רק להשתמש בהם.

חברות אמריקאיות החלו זה מכבר להשתמש בדירוגי FICO כדי להעריך את רמת הנאמנות למותג של מועסקים פוטנציאליים. אך קל לדמיין תרחיש שבו העובדים, בני משפחותיהם והאקוסיסטמה הארגונית כולה נקראים לחיות לפי ערכי מותג מנוסחים היטב.

לדוגמה, וול-מארט מקדמת במרץ את נושא הקיימות. החברה יצרה "מדד קיימות" ומעודדת להפחית לא רק את פליטות הפחמן שלה, אלא גם את אלה של ספקיה בעולם, שמתייחסים למאמציה של וול-מארט ברצינות תהומית. ניתן לשער עד כמה מנהלי האחריות התאגידית בחברה יהיו מרוצים אם ספק ראשי יצהיר שיפחית לא רק את פליטות הפחמן שלו, אלא גם את אלה של עובדיו.

אם חברה הופכת את האחריות התאגידית לחלק מרכזי מהמשימה שלה, מדוע שלא תדרוש מכל אנשיה ליהפך לירוקים כמו החברה שבה הם עובדים? וול-מארט היא המעסיק הפרטי הגדול ביותר בארה"ב. אם החברה תעמוד על כך שכל עובדיה ישתמשו בנורות פלורסנט חסכניות במקום בנורות ליבון, האם תהיה זאת חדירה מופרזת לפרטיות? או שמא יהיה זה מהלך שבו וול-מארט קוראת לאנשיה לחיות לפי הערכים שלה?

אך אין זה מספיק שהעובדים ובני משפחותיהם חיים את המותג. אנשים אחרים חייבים לראות אותם עושים זאת. האם יהיה זה לא הוגן מצד נייקי לדרוש מעובדיה לנעול מדי-צעדים ולשתף בנתוני הריצה, ההליכה או הרכיבה על אופניים שלהם במשך שבועיים? סברה שבאחרונה זוכה לפופולריות קובעת כי הערכים הכלכליים של חברה משקפים את הערכים הארגוניים שלה. אם רעיון זה יתקבל בכל העולם, אנו עומדים לראות חברות שעומדות על כך שאנשים יחיו לפי אותם ערכים - במקום העבודה ומחוצה לו.

-

הכותב הוא חוקר במרכז לעסקים דיגיטליים של בית הספר סלואן במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס MIT

-

הסוגיה: האם העובד צריך רק לייצר את המותג או שנדרש ממנו לחיות אותו גם מחוץ לעבודה?

הפתרון: כן, אם אתה חושב שהערכים הכלכליים של החברה צריכים לשקף את הערכים הארגוניים שלה

הדרך: להראות לעולם כי עובדים מקיימים את ערכי מקום העבודה גם בחייהם הפרטיים



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו