בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ה-VOD לא שינה משמעותית את ההכנסה מכל לקוח - אך yes עדיין מובילה על HOT

תגובות

>> על אף הקדימות שהיתה ל-HOT בנושא ה-VOD וגם בהתחשב בעובדה שכ-450 אלף מלקוחותיה מחוברים ל-yes ,VOD עדיין מצליחה להגיע להכנסה חודשית ממוצעת גבוהה יותר עבור כל לקוח: ב-2010 רשמה yes הכנסה של 230 שקל לחודש לעומת 207.6 שקל ל-HOT.

עם זאת, לא נראה כי השקת ה-VOD הביאה לשינוי מהותי בהכנסות, שכן ב-2009 הסתכמה ההכנסה הממוצעת מלקוח yes ב-226 שקל לחודש. דווקא ב-HOT הצליחו לשפר יותר את המאזן, כשב-2009 הכנסתם מכל לקוח היתה 200.8 שקל לחודש. ניתן לייחס שתי סיבות עיקריות לפער בין HOT ל-yes: הראשונה היא ש-HOT מציעה את חבילת הטריפל, שבה רוכשים לצד הטלוויזיה גם שירותי אינטרנט וטלפון ביתי, כשחבילה זו מוזילה את עלות כל אחד המרכיבים לעומת רכישתם בנפרד.

הסיבה השנייה היא של-HOT היו ב-2010 יותר מ-120 אלף לקוחות בעלי ממיר אנלוגי, שההכנסה מהם נמוכה בהרבה ומסתכמת ב-124 שקל לחודש בממוצע. אם הלקוחות האנלוגיים היו מוצאים מהחישוב, שיעור ההכנסה של HOT לכל לקוח היה קרוב יותר לזה של yes ומסתכם ב-220 שקל לחודש - לפי דו"ח החברה ל-2010.

במהלך השנים שבהן רק ל-HOT היה VOD, נקטה כל אחת מהחברות אסטרטגיה שיווקית ומסחרית שונה, והבליטה את יתרונותיה: HOT שמה בחזית את ה-VOD, בעוד ששיווק הממיר המקליט מג'יק נזנח מעט; ואילו yes קידמה את הממיר המקליט yes מקס והדגישה את יתרונותיו, בתקופה שלא היה לה VOD. כעת כל אחת מהחברות מנסה להשלים פערים בתחום השני.

היכולת של החברות להשיג הכנסות משני התחומים שונה: בתחום הממירים המקליטים, בשתיהן יידרש הלקוח לשלם מעט יותר כל חודש כדי לקבל את הממיר, אך ברגע שהוא מחזיק בו אין לו הוצאות נוספות לגביו. ולהיפך, אם יקפיד להקליט את התכנים החביבים עליו וסדרות שלמות, הסבירות שישלם עבור צפייה בהן ב-VOD פוחתת והולכת.

בנושא ה-VOD בחרו החברות אסטרטגיה שונה. ב-HOT נדרש תשלום חודשי של 16.9 שקל רק עבור האפשרות להשתמש בשירות, ואילו ב-yes, לאחר שדרוג הממיר, אין צורך בתשלום חודשי קבוע והתשלום הוא לפי שימוש.

בדו"ח 2010 שפורסם לאחרונה דיווחה HOT על עלייה של 1,500 מנויים לעומת הרבעון הקודם, לסך של 891 אלף. עם זאת, מדובר בירידה לעומת נתוני 2009, אז היו לה 912 אלף לקוחות טלוויזיה. ב-yes דיווחו על עלייה ב-2010 ל-578 אלף לקוחות, לעומת 571 ב-2009. לפי דו"ח ש-HOT הוציאה באחרונה, היא מחזיקה בנתח שוק של 61%.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו