בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

תעריף המינימום בנתיב המהיר יועלה היום ל-7 שקלים; האגרה אתמול: 36 שקל

שלושה חודשים לאחר שהנתיב נפתח - 1,000 איש משתמשים בשאטלים במתחם "חנה וסע" מדי יום

תגובות

>> תעריף המינימום לנסיעה בנתיב המהיר לתל אביב יעלה ב-1 באפריל בשקל אחד ויגיע ל-7 שקלים לנסיעה. זאת, בעקבות העדכון השוטף של המחיר, הצמוד לסל מדדים. הזכיינית ביקשה לקבוע את תעריף המינימום על 7 שקלים במועד פתיחת הפרויקט, אך בקשה זו נדחתה בידי המדינה.

אגרת הנסיעה בנתיב המהיר נקבעת בהתאם לנפחי התנועה בנתיב, במטרה להבטיח כי מהירות הנסיעה בו לא תהיה נמוכה מ-70 קמ"ש. כשמהירות הנסיעה הממוצעת מתקרבת לרף תחתון, מעלה מערכת האגרה האוטומטית את תעריף הנסיעה כדי שמספר המכוניות יצטמצם. האגרה אתמול, בשעות השיא של הבוקר, היתה 36 שקל לנסיעה, ובימים האחרונים 30-40 שקל.

שלושה חודשים לאחר שהנתיב נפתח הגיע נפח התנועה בו בשעות השיא ל-1,600 כלי רכב בשעה. לרשות הציבור עומד במתחם חניון "חנה וסע" המאכלס 2,000 מקומות חניה, וממנו מופעל שירות שאטלים חינמי לאזור הקריה בתל אביב ולאזור הבורסה ברמת גן. בזכיינית הפרויקט טוענים כי מספר הנוסעים העושים שימוש בשאטלים מדי יום הגיע ל-1,000 וכי מספר כלי הרכב החונים במתחם הוא 780. הזכיינית פנתה לרשות הממונה על הפרויקט בבקשה לפתוח חלק נוסף במתחם, שבו 480 מקומות חניה נוספים.

מנהל התפעול בחברת הנתיב המהיר, הראל חנין, אמר: "אנחנו שמחים להיווכח שבזמן קצר הנתיב המהיר משנה את תרבות הנהיגה לתל אביב. יותר ויותר נהגים משאירים את רכבם במתחם כדי להתקבץ לכלי רכב מרובי תפוסה או להשתמש בשאטלים".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו