בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מאזדה מאבדת את ההובלה: מכרה פחות מכוניות מיונדאי ברבעון האחרון

יונדאי הובילה את הטבלה בשניים מתוך שלושת הרבעונים האחרונים - לאחר תקופה ארוכה שבה שלטה מאזדה במכירות ? בסך הכל נמסרו לרוכשים 63.3 אלף מכוניות - 26% יותר מברבעון המקביל אשתקד

תגובות

>> שוק הרכב הישראלי לא עוצר. המכירות ברבעון הראשון של 2011 הסתכמו ב-63,289 מכוניות, עלייה של 26% לעומת הרבעון הראשון של 2010. מארס עצמו היה החודש הטוב ביותר מאז ומעולם בענף הרכב, עם מסירות של יותר מ-24 אלף מכוניות. בנוסף, הביא עמו מארס שינוי בטבלת המכירות של המותגים בישראל.

כבר יותר מ-15 שנה, מאז הדיחה את מאזדה את מיצובישי מראשות טבלת המכירות בישראל, היא שומרת על הבכורה כמעט בכל רבעון. מאזדה 3 נהפכה למכונית הנמכרת ביותר בישראל והביאה את דלק מוטורס, היבואנית, לרווחי עתק. אבל ברבעון הראשון של 2011 חל מהפך. לראשונה נמצאת מאזדה במקום השני ברבעון עם 7,673 מכוניות שמסרה לרוכשים - בעוד שבמקום הראשון ניצבת יונדאי שמסרה 8,014 מכוניות. במקביל, דלק מוטורס מסרה פחות מכוניות מכלמוביל, יבואנית יונדאי ומיצובישי.

ואולם אפילו יונדאי, שטיפסה ב-8% מהרבעון המקביל בשנה שעברה, איבדה נתח שוק והיא זוכה במקום הראשון בשל הירידה של מאזדה (בשיעור של 2%). שוק הרכב, כך נראה, נהפך מבוזר הרבה יותר, וכמה מותגים קטנים רשמו עליות מרשימות. במקום השלישי בטבלה (6,118 מסירות) נמצאת טויוטה, שנהפכה לשחקנית גם בציי הרכב ורשמה עלייה של 17% ברבעון הראשון, וקיה שומרת על המקום הרביעי (4,227 מסירות), אחרי שהכפילה את המסירות לעומת השנה שעברה. קיה הטיבה לנצל את המחסור ביונדאי אקסנט - עקב ייצור חסר - ומסרה מכוניות רבות מדגם קיה ריו לצה"ל.

במקומות החמישי והשישי נמצאות שברולט (3,446 מסירות) ופולקסווגן (3,310 מסירות), המגדילות גם כן את נתח השוק שלהן, עם עלייה של 23% ו-54% בהתאמה. עליות בולטות רשמו גם פורד (50%), סקודה (84%) ומיצובישי (30%). עבור פיאט, היה מארס החודש הטוב ביותר מאז 2003, עם 716 מסירות ועלייה של 93% ברבעון הרשון. אופל, במקום ה-17, רושמת כניסה מחודשת טובה לשוק הישראלי עם 1,395 מסירות, רובן בוצעו בידי היבואן החדש - קבוצת שלמה.

מרבית היבואנים נהנו מעליות, להוציא מאזדה שכאמור יורדת במעט (2%), הונדה שממשיכה את מגמת הירידה בשנים האחרונות ויורדת ב-9.6%, ודייהטסו שמאבדת 44%, ככל הנראה לקראת היעלמות משוק הרכב הישראלי בעתיד, מאחר שטויוטה, המחזיקה במותג, החליטה להוציא את דייהטסו מהשווקים באירופה.

אאודי מובילה את שוק מכוניות היוקרה, עם מכירות של 579 מכוניות ועלייה של 44%. שאר המותגים המובילים בפלח זה דווקא רשמו ירידה. וולוו, במקום השני, מכרה 356 מכוניות ואיבדה 44%, וב.מ.וו, במקום השלישי, מכרה 316 מכוניות ואיבדה 8%. ההסבר לכך טמון במיעוט יחסי של הנחות וימי מבצעים במותגים אלה. אאודי, לעומתן, מציעה דגמים חדשים ומעוררי עניין.

נתח השוק של מכוניות המיוצרות ביפאן היה 28.7% ברבעון הראשון, לעומת 37% ברבעון הראשון של 2010. השפעת הצונאמי ביפאן טרם הגיעה לענף הרכב בישראל, והסיבה לירידה היא עלייה במכירות של מכוניות של יצרניות יפאניות המורכבות במדינות כמו הודו, תאילנד והונגריה.

בשוק הדו-גלגלי נמסרו 3,275 קטנועים ואופנועים ברבעון הראשון של 2011 - ירידה קלה של 1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

בענף הרכב אמרו אתמול כי הרבעון הראשון היה טוב אף יותר מהציפיות, אך התחזיות להמשך השנה אינן אופטימיות. שם חוזים כי השוק יושפע מהסטת ביקושים בעקבות אסון הטבע ביפאן, שיגרמו ליבואנים לשלוח מכוניות לשווקים רווחיים יותר מהשוק הישראלי הקטן. בנוסף, חברות הליסינג צופות ירידה בביקוש בסוף 2011. ההערכות הרווחות בענף הן כי ב-2011 המכירות יהיו טובות מעט יותר מב-2010, אז נמכרו 216 אלף מכוניות.

האס של דלק

המהפך שבו תפסה יונדאי את מקומה של מאזדה בראש טבלת המכירות לא התקבל בהפתעה בענף. "רץ למרחקים ארוכים יכול לשים ספרינט כשהמוביל מתעייף", אמר אתמול בכיר בענף הליסינג, והוסיף כי "יונדאי פועלת בשיטתיות וביסודיות כדי לבסס את תדמית המותג ולהפוך אותו לנחשק. בשנתיים האחרונות הם נהנים מגיוון של הטעם בשוק. יותר לקוחות רוכשים מכוניות האצ'בק, סטיישן ודגמי מיני. באותו זמן, דלק סובלת מגורמים שלא תלויים בה, כמו מטבע חזק ומבחר מצומצם של דגמים".

לדברי אותו בכיר, "מאזדה 3 עדיין נמכרת מצוין כמשומשת ומהווה מעין תעודת ביטוח, אבל יונדאי i30 וטויוטה קורולה שומרות על ערכן בצורה טובה לא פחות, וצריך לגוון את צי הרכב". בכיר באחת מיבואניות הרכב מוסיף כי "לחברות הליסינג אין סנטימנטים והן יקנו ממי שנותן להן מכוניות טובות - ובעיקר תנאים טובים. בשנות המשבר דלק מוטורס נתנה להן אשראי והן תלויות בה, אבל עכשיו הן מעדיפות לרכוש גם מיבואנים אחרים".

עם זאת, עדיין מוקדם לומר האם מאזדה איבדה את ההובלה לזמן רב. יונדאי סובלת ממחסור באספקת מכוניות, שיכול להפריע לה להישאר במקום הראשון. מצד שני, דלק מוטורס צפויה לשנס מותניים ולהשקיע מאמצים כדי לשוב לפסגה. אמנם הין הגבוה והאסון ביפאן עלולים להפריע למכירות של מאזדה, אך לדלק יש אס נוסף בשרוול: באוגוסט יושק כאן הדור החדש של פורד פוקוס שהיא משווקת, וההערכה היא שדלק תנסה להחדיר אותו באגרסיביות לציי הרכב וללקוחות פרטיים, כדי לשפר את המאזנים.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו