בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הכבשים של דנציגר הושאלו למוזיאון ישראל

תגובות

פסל הברונזה "כבשי הנגב", מיצירותיו המרכזיות של הפסל יצחק דנציגר, מוצג בימים אלה כחלק מתצוגת האמנות הישראלית במוזיאון ישראל בירושלים. עותק זה של הפסל הושאל למוזיאון לטווח ארוך מאוסף חברת הפניקס לביטוח. בעבר, הוצג עותק נוסף שלו בגן הפסלים של המוזיאון, אך זה הוחזר ב-1988 לבעליו, האספן סם דובינר.

לדברי האוצר אמיתי מנדלסון, הפסל "מבטא באופן מדויק ורגיש את יחסו של האמן לנוף. את הכבשים עיצב כאוהל בדווי כאשר רגליהן הן מוטות האוהל. גופן מעוצב כנוף מדברי של מכתשים וגבעות, וצורות של תעלות המעוצבות בגוף הכבשים מעלות על הדעת את אדריכלות המדבר הנבטית הקדומה". הפסל מוצג בזיקה לפסל "נמרוד", גם הוא של דנציגר, הממוקם בפתח אגף האמנויות, ולפסל נוסף של האמן, "מלך הרועים", הסוגר את תצוגת הקבע של האמנות הישראלית במקום.

עבודת פיסול נוספת שהוצבה השבוע במקום היא "עבודת קיר" של האמנית אפרת נתן, הממוקמת על קיר רחב וגבוה המוביל אל עבר גלריות האמנות העכשוויות, כחלק מתצוגה מתחלפת של עבודות מיצב ישראליות חדשות המתוכננת באותו מיקום. גם עבודתה של נתן מתייחסת בתוכנה לדימוי ה"אוהל", כחלק מעיסוקה בתרבות ובתפישה הקיבוצית.



יצחק דנציגר, "כבשי הנגב", 1951-1964


אפרת נתן, מתוך "עבודת קיר", 2011



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו