בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המדד | צביקה הדר

נולד ב-7 באפריל 1966

תגובות

צביקה הדר משכנע אותנו לרכוש מוצרים בשופרסל. לטענתו שופרסל יותר זולה מכולם. מדוע הוא טוען ששופרסל יותר זולה מכולם? מפני ששילמו לו כסף, כמיליון שקל, לומר ששופרסל יותר זולה מכולם. עד לפני כמה חודשים לא שמענו אותו טוען ששופרסל יותר זולה מכולם. למעשה, לא היתה לצביקה הדר כל טענה ביחס לרשתות מזון. מה שכן, היתה לו טענה ביחס לרשתות מוצרי חשמל. לפני כשלוש שנים הוא טען ששקם אלקטריק היא רשת מוצרי החשמל הטובה מכולם. הוא טען את זה משום ששקם אלקטריק שילמה לו כדי לומר את הדברים. כיום שופרסל משלמת לו כסף, אז הוא טוען ששופרסל יותר זולה מכולם.

צביקה הדר טוען בימים אלו ששופרסל היא הזולה מכולם, ולא למשל ששקם אלקטריק היא רשת מוצרי החשמל הטובה מכולם, מפני שהיום הוא הפרזנטור של שופרסל. מה זה בכלל "פרזנטור"? "פרזנטור" הוא מושג שמניח שבני אדם הם פחות או יותר טמבלים. מדוע: מפני שבן אדם צריך להיות די טמבל כדי לקבל את הנחת המוצא שצביקה הדר באמת מאמין בערכים של שופרסל. אם צביקה הדר באמת מאמין בערכים של שופרסל, שידבר בזכות החברה בלי לקבל כסף. מדוע הוא צריך לקבל תשלום בשביל לומר את האמת שלו? ובכלל, אם מגה היתה משלמת לצביקה הדר מאות אלפי שקלים, יש ספק שהוא היה מאמין בערכים של מגה?

"פרזנטור" זה הדבקה סינתטית של פרצוף מפורסם על גוף שלא קשור אליו. ההנחה שבני אדם יאמינו שהפרצוף המפורסם אכן שייך לגוף שעליו הוא מודבק, היא זלזול מוחלט בבני אדם. כדי להאמין שלצביקה הדר באמת חשוב לחסוך עוד כמה שקלים על גבינה צפתית, צריך לשכוח שהוא מרוויח 350 אלף שקל לחודש על "כוכב נולד"; וצריך לשכוח שהוא קיבל כמיליון שקל כדי להסתובב בין דוכני שופרסל; וצריך לשכוח ששקם אלקטריק שילמה לו מאות אלפי שקלים כדי לדקלם את הערכים שלה. בקיצור, כדי להאמין שצביקה הדר הוא באמת הפרצוף של שופרסל, צריך להיות אדם בלי זיכרון. טמבל.

אם כך, השימוש בפרזנטורים דוגמת צביקה הדר הוא עדות לכך שקיימת תפיסה בקרב האליטה הכלכלית שלפיה בני האדם הם טמבלים. ומאחר שתרבות הפרזנטורים צומחת ומשגשגת, אין אלא להניח שבני אדם הם אכן די טמבלים. ובגלל שהם טמבלים, צביקה הדר מחייך כל הזמן.

אלו דברים מובנים מאליהם, אבל בכל זאת.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו