בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

זמן המתנה משוער

רכבת שיצאה ממודיעין העלתה עשן בתחנת נתב"ג. כמה זמן ייקח לכתבנו לקבל את כספו?

תגובות

צהרי יום רביעי, 6 באפריל, תחנת הרכבת בנתב"ג. הלוח הדיגיטלי בישר שיש להמתין חצי שעה עד הרכבת הבאה ממודיעין, אולם הזמן חולף וקטר אינו נראה באופק. רק כעבור רבע שעה נוספת הגיעה הרכבת, והנוסעים - ובהם כותב שורות אלו - מיהרו לעלות עליה. יוצאים לדרך? לא כל כך מהר. כמה נוסעים החלו לצעוק "שריפה", ומהרמקולים נשמעה קריאה המבקשת מהנוסעים לצאת מהרכבת. מהקרון שמאחורי, אכן עלה עשן. כעבור כמה דקות התבקשו הנוסעים להתפנות מהרציף ולעלות לקומת התחנה העליונה. צוות כיבוי אש הגיע למקום.

בשלב זה החלו הנוסעים (בפוטנציה) לתבוע מהקופאית שתחזיר להם את כספם, אולם היא ענתה שאין זה בסמכותה. כעבור זמן מה התבקשנו להתפנות מתחנת הרכבת לגמרי, ולהתרכז בבית הנתיבות. שם הוחזקנו עוד כחצי שעה, כששומרים לא איפשרו לצאת.

כשהתירו לנו לצאת מבית הנתיבות לתחנה, לא המתינה לנו רכבת. גם הקופאית עמדה בסירובה להשיב את הכסף, ומנהל התחנה היה למטה ולא השיב לפניותיה בקשר. אין רכבות, ולא החזר כספי. שעה אחרי שהעשן עלה בתחנה, כמעט שעתיים אחרי שהגעתי לתחנה - נאלצתי לקחת מונית.

מהמונית התקשרתי למוקד השירות הטלפוני של הרכבת. המוקדנית שמה אותי על המתנה שהתארכה עד שנכנעתי וניתקתי. למחרת התקשרתי שוב, במטרה לקבל את כספי בחזרה ולהבין מדוע הקופאית לא עשתה זאת בו במקום. המוקדנית היתה אדיבה והציעה לפנות בדואר אלקטרוני. כך עשיתי מיד.

בחלוף שבוע, שום תשובה לא נחתה בתיבה, מלבד מענה אוטומטי שמאשר שהפנייה התקבלה. טלפון לדוברת לקבלת תגובה לצורך הידיעה הנוכחית נתקל בטון אגרסיבי, אך גם בהבטחה לתשובה עד למחרת בבוקר. עוד כמה טלפונים למחרת, והתגובה הגיעה: "בלם תקול ברכבת... גרם לחיכוך שיצר עשן לבן מחלקה התחתון של הרכבת. מדובר בתקלה שניתנת לפתרון מהיר ואינה מהווה סכנה". עוזר הדוברת, שחר וייסמן, הרחיב בעל פה: "בגלל שזה קרה בנתב"ג, צוות הכיבוי שלהם עשה פעולה לא הכרחית. בכל תחנה אחרת בארץ, היינו מטפלים באירוע בצורה יותר פשוטה והרכבת היתה ממשיכה".

ומה לגבי הכסף? "נוסע שרכש כרטיס בתחנת נתב"ג, העבירו בשער כניסה לרציף ונסיעתו בוטלה, זכאי לקבל את כספו בחזרה או לקבל כרטיס למימוש חוזר. את ההחזר ניתן לקבל ממנהל התחנה או באמצעות אגף פניות הציבור", מסרה התגובה. רק חבל שאגף פניות הציבור לא משיב. "הם יענו לך ויגידו לך לשלוח את הכרטיס וישלחו לך כסף", אומר וייסמן. "הם עונים יחסית מהר מאוד. תוך שבועיים - זה עשרה ימי עבודה, זה מהר".

עשרה ימי עבודה לתשובה סטנדרטית?

"באתר מצוין שהמוקד מטפל בפניות בתוך 45 יום, ובדרך כלל בתוך שבועיים".

חודש וחצי לענות על מייל?

"אני חושב שזה זמן סביר".

כבר שלושה שבועות עברו מרגע הפנייה ועד רדת הגיליון לדפוס, וכל התייחסות אליה טרם התקבלה.



רכבת ישראלית. בלם תקול, מכתב בלי בול



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו