בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בתחנה לבאר שבע לא עמד קטר

רכבת ישראל הפסיקה את הנסיעות מדימונה לבאר שבע והצליחה לעצבן את 40 נוסעיה ואת כל העיר

תגובות

1 השבוע הפסיקה רכבת ישראל, באופן זמני, את נסיעת הרכבות בין באר שבע לדימונה. תושבי דימונה זועמים וטוענים שמזלזלים בהם ופוגעים בפריפריה. לדברי ראש העיר, מאיר כהן, הביטול הזמני של קו הרכבת הוא שערורייה, והתנהגותה של הנהלת הרכבת היא פגיעה קשה בתושבי הדרום.

"הרכבת ממשיכה להפקיר את הדרום", מאשים כהן. "בשנה אחרונה, כשמדברים על הרכבת, מדברים על הדבר הכי לא בטוח בתחבורה הציבורית. כמעט כל יום יש לנו הפתעה חדשה. כמעט לא מפתיע שהרכבת החליטה לבטל את הקו בלי להודיע לאף אחד. על דבר הביטול שמעתי בתקשורת", הוסיף כהן. "אחד העובדים של הרכבת טען לפני שיש לרכבת ישראל בעיה עם כמה מהקרונות במרכז הארץ. אם זו הסיבה, אין לי מלים לתאר את המצב. פניתי לשר התחבורה, ישראל כץ, לקבל תשובות ולשנות את המצב. במהירות", אומר כהן בכעס.

יחס תושבי דימונה לרכבת בעירם מזכיר את הבדיחה על הסועדים המשמיצים את איכות האוכל במסעדה, ומתלוננים באותה נשימה שהמנות קטנות מדי. קו דימונה-באר שבע אף פעם לא היה עמוס מאוד. קרוב לוודאי שהתדירות הנמוכה של הקו - ארבע רכבות ביום - הרתיעה את תושבי העיר. מיקומה של תחנת הרכבת, באזור תעשייה המרוחק מהעיר, אף הוא מכביד. הנוסע המתמיד שיתעקש על חוויית הנסיעה ברכבת, יצטרך לקחת מונית לתחנה, דבר שייקר את הנסיעה בכ-14 שקלים. לא פלא שהתפוסה הממוצעת של הקו עמדה בשנת 2008 על תשעה נוסעים בכל רכבת, כלומר, כ-36 בני אדם נסעו בה מדי יום. ב-56 האוטובוסים שנסעו בכל יום בקו דימונה-באר שבע נמנו כ-1,500 בני אדם.

אז למה הכעס הגדול על הרכבת? דן בונבידה, עיתונאי מקומי, מדבר על הנהלת הרכבת כגוף המתהדר בפני התקשורת בתרומה לפיתוח הפריפריה. אך מצד שני, הוא אומר, "נושא הרכבת לדימונה הוא עוולה שנמשכת כבר שנים רבות". הוא מזכיר את הקושי להשתמש ברכבת ואת הריחוק של התחנה, המקשה על הנוסעים. ובכל זאת, אומר בונבידה, "זוהי תעודת עניות לרכבת ישראל, שמבטלים שירות אלמנטרי כזה בעיר מתפתחת כמו דימונה".

מנהל מרכז צעירים בדימונה, עדיאל אלגי, אומר שהפסקת הקו פוגעת בעיקר בסטודנטים שגרים בעיר ולומדים באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. "יש היום בדימונה יותר מ-10,000 צעירים", אומר אלגי, "יש לנו יותר מאלף סטודנטים. יש הרבה אנשים בעיר, והדבר פוגע בעיקר בצעירים, שתלויים ברכבת ובתחבורה הציבורית. ביטול הקו מפריע לשגרה. יש קו רכבת באוניברסיטה ויש שם כ-300 סטודנטים מהעיר שנוסעים ברכבת. רכבת ישראל לא נותנת שירות מספיק טוב לתושבי העיר דימונה".

יוסי אוטמזגין, תושב העיר ופעיל חברתי, אומר ש"זה לא סוד שהקו הרווחי ביותר שלהם הוא שינוע החומרים מהמפעלים הכימיים באזור דימונה. הם משתמשים בתחנת הנוסעים של דימונה כאילו אנחנו בעדיפות שנייה. זו חוצפה של רכבת ישראל". לדבריו, "אם לא די בכך, תחנת הנוסעים בדימונה ממוקמת בין קרונות המשא ויש פה סיכון. התחנה ממוקמת רחוק ממרכז העיר וזה מקשה מאוד על הנוסעים. העלות לא משתלמת. נראה שהם לא מייחסים לתחנת דימונה חשיבות".

מרכבת ישראל נמסר, בתגובה, כי תנועת הרכבות בקו באר שבע-דימונה הופסקה זמנית בשני הכיוונים, בשל מחסור זמני בקרונות. עוד נמסר, שניתנה הודעה על השינוי באתר האינטרנט הרשמי של רכבת ישראל, בדף הפייסבוק שלה ובמוקד הטלפוני. "על מנת לא לפגוע בשירות הניתן לנוסעים בקו, מפעילה רכבת ישראל שירות הסעית (שאטל) וכל נוסע שמגיע אל התחנה מקבל פתרון, על פי הלו"ז". עוד ציינו ברכבת כי מדובר בקו שנרשמות בו 45 נסיעות בממוצע ביום. בהתחשב בעובדה שיש מי שנוסעים הלוך ושוב, המשמעות היא שפחות מ-40 בני אדם נוסעים בקו הרכבת הזה מדי יום. *



תחנת הרכבת בדימונה, השבוע. רכבות הנוסעים הפסיקו, רכבות המשא ממשיכות לעבור



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו