בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שפגט רוסי

בלי חופשות, כמעט בלי משכורת, אבל עם הרבה יוגה ואהבה למחול, אפשר בכל זאת להמשיך לרקוד

תגובות

המשורר הרוסי יורי ויזבור כתב באחד משיריו: "בתחום הבלט אנו לפני כל העולם". מלים אלה היו לסיסמה של ברית המועצות לאורך שנים רבות. אך הריקוד אינו רק בלט. בעולם מכירים בעיקר את תיאטרון הבולשוי, יש מי שצפו גם בבלט של מריינסקי מסנט פטרבורג ומעטים עוד יותר זוכרים את להקת המחול של מויסייב. עם זאת, הצופים המערביים חוזים בהפקות של להקות אלה לעתים קרובות הרבה יותר מאשר הצופים ברוסיה. ורוסים מן השורה לעתים אפילו אינם מתארים לעצמם שקיים עוד משהו חוץ מבלט קלאסי.

אולגה יארישבה רוקדת כבר מאז גיל שלוש. כרקדנית היא השתתפה בפרויקטים רבים ובמופעים לא מעטים. פרט לעבודתה ככוריאוגרפית בסטודיו לילדים, הנמצא בהיכל האמנויות בכיכר המיוס במוסקבה, היא הוזמנה לאחרונה לעבוד כרקדנית וכוריאוגרפית בתיאטרון הדרמטי בעיר.

האם את מרוצה מהמקצוע שלך? "כן. אני לא יכולה לחיות בלי מחול".

מהו תחום ההתמחות שלך? "אני מעדיפה מחול מודרני, ג'ז. בלט הוא אמנות ברמה גבוהה, אבל יש בו מעט יצירה. במחול מודרני יש אפילו מושג של 'פרפורמר' - זהו אדם שמאלתר על נושא נתון. את המחול צריך לחיות, לנשום, להרגיש".

מהו גודל הלהקה? "ברוסיה אין תיאטראות לאומיים מקצועיים למחול מודרני. יש רק אחד - תיאטרון ההפקות 'מודרן'. אבל גם לו אין להקה קבועה. השתתפתי בהפקות שבהן היו 100 אנשים, ולהבדיל - בכאלה שהשתתפו בהן חמישה-שישה רקדנים".

כמה פעמים בשבוע את מופיעה? והאם את מופיעה בדרך כלל מול אולם מלא? "הכל תלוי בפרויקט. מכיוון שהמחול המודרני אינו מבוקש ברוסיה, אורך החיים של ההפקות הוא בין שבוע לחודש. בתחילת השנה, למשל, הופעתי בבלט 'מפצח האגוזים' במשך עשרה ימים".

מהי רמת האימונים בבתי הספר לבלט במדינה? "נמוכה מאוד. אנו בפיגור עצום מן העולם. אנו לומדים מחול מודרני והיפ-הופ רק בתיאוריה, כי אין מי שילמד אותם. המורים פשוט אינם מסוגלים לעבוד תמורת פרוטות. כל מי שהיה מסוגל למשהו, כבר מזמן נסע למערב ומרוויח שם".

האם את חושבת שהמדינה צריכה להשקיע יותר כסף בפיתוח הבלט? "המדינה צריכה להשקיע כסף לא רק בבלט הקלאסי, שהוא ללא ספק מוצר הדגל שלנו, אלא לפתח כיוונים אחרים. לדוגמה, אין לנו בכלל תיאטרון מודרני. ואם מישהו היה רוצה להתפתח בכיוון הזה, היעדר הכסף קובר כל התחלה חדשה. המדינה לא מממנת את פיתוח המחול".

האם זה כבוד להיות רקדן ברוסיה? "זה כבוד להיות פרימה בלרינה. אבל אלה יחידי סגולה. הגאווה מופיעה כשמייצגים את המדינה בתחרויות בינלאומיות. להיות רקדן במדינה שלנו משמעו להיות אלמוני. איפה הכבוד בזה?".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו