בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הלב הקדוש מול חידושי הטכנולוגיה

יש סיבה לחייך: גם בימים של אלימות בבתי ספר וזלזול במורים, הילדים קמים כשהמורה נכנסת

תגובות

בשנים האחרונות הוליד תחום החינוך באיטליה מאבק אזרחי. שביתות שיתקו את הקמפוסים, סטודנטים ותלמידים התבצרו בפקולטות ומאות אלפים הפגינו ברחבי המדינה. בבתי ספר רבים נקטו המורים, שלא במפתיע, שביתה איטלקית - באו לכיתות אך כמעט שלא לימדו. כל זאת בגלל רפורמה, שיזמה שרת החינוך מריה סטלה ג'למיני ואשר כללה בין השאר קיצוצי תקציב בלימודי החובה וסגירת פקולטות. האחות קתרינה מסירקוזה מלמדת אמנם בבית ספר פרטי והרפורמה אינה נוגעת לה, אבל כמו מורים רבים באיטליה, גם היא נאבקת להשיב לבתי הספר ערכים כמו כבוד, חמלה ותקשורת בין אישית.

האם את מרוצה מהמקצוע שבחרת? "אני מאוד מרוצה מהיותי נזירה, וגם מורה. אמנם, מעולם לא חלמתי על המקצוע הזה, אבל נבחרתי לכך, כנראה משום שזיהו בי משהו שיכול לתרום בתחום זה. עם הזמן למדתי להעריך את המקצוע, כי להסתכל מהצד זה דבר אחד, ולהיות בפנים זה דבר אחר. הקשר עם הצעירים, עם הילדים, שווה הכל".

מה את מלמדת? "מדעי הרוח ואנגלית בתיכון, לבני 16-17".

כמה תלמידים יש בכיתה? "30 בערך, מתוך 35 המותרים. הלב הקדוש הוא בית ספר פרטי למחצה (פועל על פי תוכנית הלימודים הציבורית), אבל מספר התלמידים בו דומה לזה שבבתי הספר הציבוריים".

איך נתפש מעמד המורה באיטליה? "אני חוששת שרבים לא מעריכים את המורים. רבים מהמורים מתלוננים על כך. זה קשה כי מורה נותן הכל, את הלב והנשמה, למען עתיד איטליה - הילדים. המורים הם שמנסים לקדם את התרבות, וכשהם מסתכלים על תלוש המשכורת הם לא מרוצים. לא הרבה צעירים חולמים להיות מורים, ורבים מאלה שלומדים את המקצוע מגלים אחר כך שקשה מאוד למצוא מקום לעשות בו סטאז' ולהתחיל לעבוד".

איך מקבלים אותך התלמידים כשאת נכנסת לכיתה? "התלמידים קמים ואומרים בוקר טוב או אחר צהריים טובים ואז מתחיל השיעור. זה לא ככה בכל בתי הספר כמובן. הכללים נקבעים על ידינו, ואני מאמינה שעלינו מוטל לגרום לתלמידים לכבד אותנו. אני באה מרקע מסורתי יותר ולכן אני דורשת יחס מסוים בכיתה, לא פורמליות מכנית אלא פשוט חינוך טוב ויחס של כבוד. אני חושבת שאם מלמדים אותם להתנהג ככה היום, בהמשך הם יתייחסו לאחרים בכבוד באופן אוטומטי".

האם נתקלת במקרים של אלימות בבית הספר כלפייך ובין התלמידים? "אצלנו לא. למרות שכמובן יש סוגים שונים של אלימות, גם אלימות מילולית, ואנחנו פועלים גם נגדה. אבל יש אלימות בבתי הספר באיטליה. שמעתי על מקרים כאלה, לפעמים אפילו בבתי ספר יסודיים, לרוב בין התלמידים אבל לעתים אפילו נגד מורים".

האם צריך לשפר את רמת החינוך ואיך אפשר לעשות זאת? "תמיד צריך לשאוף לשיפור כמובן. אני מאמינה שבכל הקשור למידע ותרבות התלמידים כמעט שלא זקוקים לנו. הם יכולים להקליק באינטרנט ולמצוא את כל המידע שהם רוצים. תפקידנו במערכת החינוך צריך להתמקד בטיפוח יחסי האנוש, שנפגעו מאוד בעולם שלנו. יש היום נטייה להתבודדות, הם מסתובבים כל היום עם אוזניות ונגני מוסיקה, מאבדים עניין ומסתגרים. כל אחד מהם מבודד בתוך עולמו. אין אינטראקציה. זה משהו שחייבים לשפר. מבחינה לימודית הייתי משפרת את כל מה שקשור בכישורי הכתיבה של התלמידים. התלמידים ממש רועדים כשיש מבחנים בכתב. הם מסתדרים עם מבחנים בעל פה, אבל לא יודעים לבטא עצמם בכתב".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו