גם אחרי שעות של המתנה, לא הבינו הנוסעים על מה השביתה

אם מטרת השביתה של עובדי הרכבת היתה להביא לשחרור חברי הוועד, שנעצרו בהפגנה מול ביתו של יו"ר הדירקטוריון המיועד, הם אולי הצליחו - אך אם ביקשו לגייס את דעת הקהל במאבק נגד הפרטת הרכבת, נראה שנכשלו כישלון חרוץ. בבדיקה אקראית אתמול בין נוסעי הרכבות בין תל אביב לחיפה, איש כמעט לא ידע על מה המהומה.

"אני לא הבנתי למה השביתה, על מה?", אמר נוסע מבולבל שעלה על רכבת לחיפה עם חידוש פעולת הרכבות. "אני סומך על הרכבת כל יום ב-6:30 בבוקר, והיום חיכיתי לאוטובוס עד 8:20. והנסיעה - במקום 25 דקות מחיפה לפרדס חנה לקח לי שעה ורבע. לא ידעתי על השביתה, גיליתי רק בבוקר. אמרו שזה היה בחדשות אבל כנראה נמנמתי".

במושב שלידו ישבה גברת עם סלים (או אם להיות מדויקים - שקיות נייר מרשרשות), מחיר המתנה של שעתיים וחצי בקניון עזריאלי עד תום השביתה. סמדר רגב עשתה את דרכה מחיפה לרמת גן עם בתה אור במונית. לדבריה, "היו פקקים מטורפים, הנסיעה היתה שעה וחצי של זחילה". לכן, כשהגיעה העת לשוב הביתה הן העדיפו להמתין לחידוש תנועת הרכבות.

"נתקענו בקניון עזריאלי, עשינו שופינג וחיכינו לרכבת - פשוט כי לא היה לנו כוח. נרדמנו על הספסל מרוב עייפות. גם בזבזנו כוח, גם כסף", סיפרה. "כשהגענו לתחנה פחדנו שלא יהיה מקום ברכבת, כי בדרך כלל בימי חמישי מפוצץ, אבל לא היה". הרכבת מתל אביב לחיפה היתה כמעט ריקה. "התחלנו לא טוב, ואנחנו מסיימות בצורה נעימה", אמרה בחיוך.

גיא חממי, חייל בן 20 מנס ציונה, המתין על הרציף בתחנת הרכבת בחיפה. בבוקר הסתבך בדרכו מביתו לבית חולים צבאי בעיר. "נסעתי לתחנת הרכבת, גיליתי שאין רכבות, לא ידעתי איך להגיע. התחלתי להתבלבל, איחרתי, במקום לחכות רבע שעה בתור חיכיתי שעתיים, רבתי עם כל העולם ועכשיו אני אהיה בבית בנס ציונה בסביבות שבע בערב במקום ב-14:00. לא הבנתי על מה השביתה, אבל שמחתי לעזור. זה המדינה שלנו. צודקים מאה אחוז". מיכאל, סטודנט למוזיקה, אמר לעומתו: "לא יודע על מה שובתים, אבל אם הם משביתים את הרכבת זה לא צודק".

שירלי איליה, חיילת מקרית אתא, בילתה אתמול שעות בתחבורה ציבורית. "אני מהבוקר בנסיעות. הייתי צריכה להגיע לתל אביב ב-11 ויצאתי ב-6 בבוקר. הגעתי באוטובוס, היה הרבה בלגן. עכשיו במקרה היתה רכבת, בעיקרון הייתי אמורה לחזור בעוד ארבע שעות". גם היא לא ידעה לומר על מה היתה השביתה.

ברכבת העמוסה לעייפה מחיפה לתל אביב עמד אופק גבאי-גולן, בן 18 מרמת גן, לצד חבורת נערים שזה עתה סיימו עמו גיבוש לסטי"לים. "בכל הגיבוש לא יכולנו לתת את המיטב כי הראש שלנו היה עסוק ברכבת", הכין לחבריו תירוץ מראש.

גיא חממי, אתמול בחיפה. "שמחתי לעזור. הם צודקים ב-100%"