בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לכמה אנשים באמת יש טאבלט?

ווב 3.0

תגובות

<<הטאבלטים הם אולי המוצרים המדוברים וכנראה הנחשקים בעולם. ההייפ סביבם מייצר תחושה שממש עוד מעט כולם יחזיקו טאבלט ביד ויזרקו את כל מה שהיה כאן קודם - לפטופים, ספרים ומגזינים. אבל האם מדובר רק בהייפ? שנה לאחר השקת האייפד, שיעור החדירה של הטאבלטים בארה"ב עומד על 5% בלבד.

על פי נתונים שפורסמו בשבוע שעבר על ידי חברת נילסן, רק אחד מתוך 20 אמריקאים מחזיק בידיו טאבלט. שיעור החדירה של הטאבלטים נמוך משל כל שאר המכשירים הדיגיטליים הניידים. 8% מחזיקים ברשותם מחשב נייד קטן (נטבוק), 9% מחזיקים מכשיר לקריאת ספרים דיגיטלים כמו קינדל, ו-13% מחזיקים נגני מוסיקה. את הרשימה מובילים הטלפונים החכמים (סמארטפונים), עם שיעור חדירה של 36%.

אבל הטאבלט מפגר לא רק בשיעור החדירה, אלא גם בקצב הצמיחה. שיעור בעלי הסמארטפונים עלה בשנה האחרונה מ-25% ל-36%, בזמן שבעלי הטאבלטים צמחו מ-2.9% ל-4.8% בלבד באותה תקופה. קצב הצמיחה של הטאבלטים נמוך גם מזה של מכשירי קריאת הספרים (מ-4% ל-9%) ודומה לזה של הנטבוקים. רק נגני המוסיקה, קטגוריה שסובלת מקניבליזציה הן מצד הטאבלטים והם מצד הסמארטפונים, צמחו בקצב אטי יותר.

איך יכול להיות שהמוצר הנחשק הזה חודר לשוק לאט יחסית? יש לכך שתי סיבות מרכזיות: הראשונה היא שכרגע יש בפועל רק מוצר אחד בשוק - אייפד של אפל. המכירות של האייפד מצויינות, אבל נתח השוק שלו כיום הוא לא פחות מ-80%. שאר המכשירים לא מספיק טובים, או לפחות לא יוצרים בקרב הצרכנים את ההרגשה שהם תחליף ראוי.

הסיבה השניה היא שמדובר במוצר שנתפש כיום כמותרות. אם הסמארטפון עונה על כל הצרכים של הטלפון הסלולרי, ומוסיף עוד כמה חידושים - הטאבלט לא יכול עדיין להחליף את המחשב האישי על שימושיו השונים. לכן, צרכנים רבים עדיין לא רצים לחנות לרכוש אחד. מי שכן עושה זאת הם קבוצת המאמצים המקדימים.

האם אפשר להספיד את מהפכת הטאבלטים בעקבות נתונים אלה? זוהי מסקנה נמהרת. המחקר של נילסן מגלה גם שבעלי האייפד צורכים הרבה יותר תכנים מבעלי מכשירים אחרים - יותר מגזינים, יותר ספרים ויותר וידיאו. נתונים אלה מצביעים על שינוי מהותי בהרגלי השימוש שלנו - המיעוט מבינינו אוהב שינויים מיד כשהם מוצעים לו. זוהי הסיבה שהאייפד פופולרי בקרב המאמצים המקדימים. וגם אם זה עדיין לא קרה - הוא עוד יכבוש גם את לבו של הצרכן הממוצע.

-

הכותב הוא העורך הראשי של אתר וואלה



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו