בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

באירופה שותים יותר, אבל נוהגים פחות

תגובות

באירופה, בה גמיעת ליטר בירה בפאב (או שניים-שלושה) היא חלק בלתי נפרד מהתרבות, אין זה נדיר לראות בליינים אדומי פנים מתנדנדים ברחובות בלילה, נכנסים למכוניותיהם ומתחילים לנהוג. לפי נתונים עדכניים, נהיגה תחת השפעת אלכוהול גורמת ל-17 אלף תאונות בשנה לפחות ולעשרת אלפים הרוגים באיחוד האירופי. בשנים האחרונות הגבילו מדינות רבות את מהירות הנהיגה ואת האכיפה.

עם זאת, יש שני הבדלים בולטים בין אירופה לישראל ביחס לנהיגה בשכרות. ראשית, האירופים מתחילים לנהוג מאוחר יותר. אף על פי שרוב מדינות אירופה מנפקות רישיונות נהיגה בגיל 18, רף מעבר הטסט גבוה יותר, דמי הביטוח גבוהים יותר ומספר גדול יותר של תושבים נוסעים ברכבות ובאוטובוסים. משמעות הדבר היא שצעירים מבלים במשך שנים בפאבים, אך מוצאים בקלות חלופות אחרות להגיע הביתה.

שנית, אף על פי שרבים חושבים שהתרת השתייה בגיל צעיר יותר באירופה תורמת לתאונות הדרכים, אחרים סבורים שהיא דווקא מונעת תאונות. לפי הסבר זה, אנשים שהחלו לשתות בגיל צעיר יותר מגלים אחריות רבה יותר, משום שההילה סביב שתיית האלכוהול יורדת ואיתה גם הנטייה להפריז בשתייה ולהסתכן בתאונה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו