בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אחרי 20 שנה, נהג האוטובוס נפרד מהקו

רחמים ניסימי, נהג אוטובוס בחברת "דן", בשבוע האחרון לפעולת הקו אותו נהג יותר מעשרים שנה

תגובות

בקלות אפשר לחשוב על מקומות נעימים יותר לבלות בהם את מיטב שנותיך מאשר התחנה המרכזית בתל אביב, או בית העלמין בבת ים. אבל אם זה היה תלוי בו, רחמים ניסימי היה ממשיך להעביר שם גם את השנים הבאות. לפחות עד הפנסיה.

ב-22 השנים האחרונות, חמישה ימים בשבוע ולפעמים גם ביום שישי, הוא עשה את המסלול בין שני היעדים. נסימי, בן 52, מוותיקי נהגי האוטובוס של "דן", הפך את קו 46 לביתו השני. אתמול עלה על הקו הזה בפעם האחרונה. היום, עוד לפני שמצא זמן להעלות זיכרונות ולהזיל דמעה, התייצב כבר לעבודה בקו אחר, שעושה מסלול שונה לגמרי. ככה זה במטרופולין תל אביב. אין זמן לעצור ולהביט לאחור.

ניסימי והקו הישן שלו הם הפנים מאחורי רפורמת התחבורה הציבורית של גוש דן, שיוצאת היום לדרך. מהיום יפעלו בתל אביב ובנותיה 59 קווים במקום 82. משרד התחבורה מקווה ליעל בדרך הזו את מערכת התחבורה הציבורית הישנה והמסורבלת. ניסימי, מצדו, מתקשה לוותר על הקו. "אני חושב שזו היתה טעות לבטל את 46. זה קו שהיה מאוד חיוני לנוסעים", אמר השבוע. "במשרד התחבורה עושים לנו קצת בלגן - מאחדים, מבטלים ומשנים קווים - אבל אני מקווה שהרפורמה תהיה לטובה", הוסיף. כבר 27 שנה שניסימי נוהג באוטובוסים של דן, 22 מהן בקו 46. "אני יכול לנהוג את המסלול 'על עיוור', בעיניים עצומות", סיפר. "אני מכיר הרבה מהנוסעים. חלק אפילו מספרים לי על הבעיות שלהם בבית. עכשיו זה נגמר".

דור שלם של נוסעים נולד, סיים את התיכון, התגייס והשתחרר בשנים שנסימי ישב מאחורי ההגה. "היו הרבה תלמידים שנסעו אתי יום-יום, כי יש במסלול חמישה בתי ספר", סיפר. לצדם הוא זוכר גם את אנשים שעלו מדי יום באותה שעה, כדי להגיע לעבודה. בקיץ הסיע את המבלים לים ואת התיירים ליפו העתיקה.

ביפו היו גם ימים אחרים. באינתיפאדה השנייה, לפני עשר שנים, נזרקו אבנים על האוטובוס של ניסימי, שעובר ברחוב יפת המרכזי בעיר. כמה מהנוסעים שלו נפצעו. "אבל מעבר לזה היה שקט. אחרי הכל, הרבה ערבים מיפו היו הנוסעים הקבועים שלי", אמר. "22 שנים זה המון זמן. התרגלתי לקו ולאנשים. מבחינתי, אין טעם לשנות עכשיו את הכל", הוסיף. אבל השינוי כבר כאן ואף אחד לא שאל את ניסימי לדעתו. החל מהיום הוא נוהג בקו חדש, 189, שמחבר בין חולון לרמת החייל בצפון תל אביב. "זה משהו אחר לגמרי, מסלול אחר, אנשים אחרים, סביבה אחרת. הכל אחר", אמר. "אני מכיר את הסביבה הזו, אבל צריך להתרגל".

השיחה מצליחה לסדוק את התדמית הקשוחה של נהג האוטובוס הוותיק, שכבר ראה הכל, ולחלחל מבעד לפקקים, לנהגים שחתכו אותו ולאלה שחסמו את התחנה עם המכוניות הפרטיות. "זה עושה לי פרפרים בבטן. אני עוזב קו של 22 שנה ועובר לקו חדש. יש אי-ודאות", אמר. "אבל אין מה לעשות. זה מה שהחליטו ונקווה שזה יהיה רק לטובה".

לא רק ניסימי לחוץ מהשינוי. "הנוסעים שואלים אותי יום-יום מה יהיה ואיך יסתדרו מעכשיו והלאה. אני משתדל להרגיע אותם. גם הם, כמוני, בחוסר ודאות. גם להם החליפו את הקו", אמר. *



ניסימי בקו 46. ''החליטו לשנות ונקווה שזה יהיה רק לטובה''



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו