בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

משרד התחבורה בוחן מינוי מפקח-על לרכבת ישראל

תגובות

>> משרד התחבורה שוקל למנות מקרב עובדי המשרד רגולטור ייעודי לחברת רכבת ישראל - כך נודע ל-TheMarker. מדובר בשדרוג תפקיד ראש אגף רישוי מסילתי, הכפוף כיום לסמנכ"ל היבשה במשרד ואמון על סוגיות בטיחות מסילתית בלבד, לתקן סמנכ"ל, שיקבל סמכויות פיקוח ובקרה נוספות על פעילות חברת הרכבת.

המהלך מצוי בשלבי בדיקה ראשוניים, ומותנה באישור תקציבי וכן באישור להאצלת סמכויות נוספות לידי משרד התחבורה. המהלך נולד על רקע הביקורת המוטחת בתפקודה של הרכבת, החריגות שנתגלו בשנתיים האחרונות באומדני ביצוע הפרויקטים וחוסר האמון הממשלתי ביכולתה להתמודד עם האתגרים המונחים בפניה.

עמדה ספקנית זו הביאה באחרונה גם את הנהלת הרכבת להציע כי ביצוע פרויקטי הפיתוח העתידיים של הרכבת יועבר לידי המגזר הפרטי, כאשר את המכרזים לביצועם יפרסמו החברה הלאומית לדרכים (מעצ החדשה) וחברת חוצה ישראל. זאת, כאשר חברת רכבת ישראל תיהפך לחברת תפעול ולספקית שירות בלבד.

יש לציין כי ב-1988 התווסף הטיפול ברכבת לאחריותה של רשות הנמלים דאז, שפעלה תחת משרד התחבורה. ואולם שמונה שנים לאחר מכן החליטה הממשלה על הפרדת הרכבת מרשות הנמלים והרכבות, והקמת חברת רכבת ממשלתית. החלטה זו יושמה בחקיקה בסוף 2002 - אז בוטלו סמכויות רשות הנמלים והרכבות בכל הקשור לענייני הקמה והפעלת של מסילות הברזל והרכבות, אך לרכבת לא נקבע רגולטור חלופי מטעם משרד התחבורה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו