בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מה אתם מוכנים לעשות עבור 5 דולרים?

סטארט-אפ ישראלי חדש של היזמים מיכה קאופמן ושי וינינגר מציע לגולשים מכל העולם, להציע או לרכוש כל שירות שעולה על רוחם - תמורת 5 דולרים בלבד

תגובות

>> מה תהיו מוכנים לעשות עבור 5 דולרים? אם עובר לכם רעיון בראש גשו לאתר Fiverr, הסטארט-אפ הישראלי שהוקם על ידי היזמים מיכה קאופמן ושי וינינגר, והצטרפו ל-40 אלף הגולשים שכבר עושים שימוש באתר הפופולרי. חודשיים וחצי לאחר שהוקם, האתר כבר מדורג במקום ה-1760 במדד אלקסה בין האתרים האמריקאיים, עם צמיחה של 18,600% במספר הגולשים מיום הקמתו.

Fiverr מגלם כל מה שאוהבים באינטרנט: הוא מספק מענה מהיר לצורך אמיתי בתור זירה שבה כל גולש יכול להציע או לרכוש שירות מסוים תמורת 5 דולרים. איזה דברים למשל ניתן למצוא באתר? מסתבר שלא מעט שירותים יעילים במחירי מציאה. גולש אחד מציע לבדוק שגיאות כתיב, אחר מציע לעצב אתר בפוטושופ וגולש שלישי מציע להתקין מערכת הפעלה לינוקס. יש כמובן גם גולשים שמציעים שירותים מוזרים. אחד הגולשים למשל מציע שיפסיק לעשן ליום אחד, אחר מציע ל"אכול" את הנשמה, וגולשת אחת מציעה לעזור לכם להיפרד מבני הזוג שלכם תמורת 5 דולרים בלבד.

וינינגר וקאופמן, מקימי האתר, הם יזמי אינטרנט ותיקים. וינינגר הקים ופיתח אתרים ואפליקציות סלולריות בחברות שונות וקאופמן ייסד בעבר כמה חברות כמו קבוצת אקסלרייט, שמפעילה בלוג שמסייע ליזמים צעירים, ופורטל החדשות ספוטבק. "שי ואני עושים כל מני עסקים בעשר שנים האחרונות. הרעיון לאתר נולד באחת השיחות שלנו. זיהינו חלל גדול מאוד שלא מטופל כיום באינטרנט בכל הקשור למיקרו-שירותים, אומר קאופמן.

"Fiverr מאפשר לכל אחד להציע שירות כלשהו", הוא מסביר. "זה יכול להיות כל דבר. למשל לעצב כרטיס ביקור או לוגו. קח למשל מישהו שרוצה להקים בלוג בפלטפורמת וורדפרס. סביר להניח שיש גולשים שיכולים לעשות את זה לבד, אבל אז אתה עשוי למצוא את עצמך עוסק בכך חצי יום, כשבסופו של דבר הזמן שלך יקר, והשעות שאתה משקיע בהקמת הבלוג לא משתלמות כלכלית. לדברי קאופמן, עד שהקימו את Fiverr לא היה אתר נגיש לכולם שנותן מענה מהיר במחיר סביר לסוג כזה של שירותים, ומוסיף כי "זה בעצם הרעיון שעומד מאחורי הקמת האתר".

תשעה חודשי לידה

האתר עובד כך: בעת הרישום לאתר עליכם לכתוב מה תהיו מוכנים לעשות. למשל "אהיה מוכן ליצור אתר בשפת HTML עבור 5 דולרים". אם אתם בצד שמתעניין בשירותים, ניתן לחפש שירות מסוים שהגולשים כבר מציעים באמצעות קטגוריות שונות או חיפוש חופשי. אפשר לשמור שירותים מועדפים עם לחיצה על Like, ולשתף כל שירות בפייסבוק ובטוויטר. מרגע שההזמנה מתקבלת אצל נותן השירות, הוא אמור להגיב עליה תוך מספר שעות, עליהן הוא מתחייב מראש.

וינינגר אומר כי הוא אוהב את האתר מאחר שלא מדובר בשירות בין עסקים ללקוחות, אלא בין גולשים. השניים פיתחו את האתר במשך תשעה חודשים. "זה לא היה כל כך טריוויאלי. יש צורך באינטגרציה הדוקה עם מערך התשלומים ופיתחנו מערכת ניהול הזמנה. אנחנו מאפשרים החלפת קבצים ומספקים אחריות לבעיות שנוצרות", מסביר קאופמן. "במקרה שנוצרת בעיה ונותן השירות לא מספק אותו, אנחנו מבטלים את העסקה".

וינינגר מציין שכיום יש 40 אלף שירותים שגולשים מציעים באמצעות Fiverr. "מבחינתנו מדובר בהצלחה, לאור העובדה שהאתר באוויר רק חודשיים". התשלום באתר מתבצע באמצעות חשבון פייפאל - 4 דולרים עוברים לנותן השירות ודולר אחד שמתחלק בין Fiverr לבין פייפאל. "המודל העסקי שלנו פשוט - אנחנו רווחיים כבר מתחילת הדרך", מוסיף קאופמן.

בשלב הראשון דאגו השניים להגדיל את מספר המוכרים, אבל עכשיו, כשהיצע השירותים נהפך לרחב יחסית, המשימה שעומדת בפניהם היא למשוך יותר גולשים קונים לאתר. קאופמן מסביר כי אתגר נוסף הוא לדעת לטפל במסות של הגולשים וגם בזנב הארוך. "כשיש לך 40 אלף שירותים, אתה צריך לספק לגולשים כלים נוחים להגיע גם לשירותים הפופולריים וגם לאיזוטריים", הוא אומר.

כסף זה לא הכל

"תמיד שואלים יזמים ישראלים אם הם מקימים חברה רק בשביל הכסף. כסף הוא דבר חשוב אבל הוא לא המרכיב היחידי בהקמת אתרים. הוא לא הסיבה שאתה קם מדי יום ומשקיע את כל כולך באתר שלך", אומר וינינגר. קאופמן לעומתו מספר כי הגולשים באתר נהפכים למכורים. "אנשים אומרים לי שהם בודקים כל הזמן מי הזמין אצלם איזה שירות. מבחינתי Fiverr יכול לעזור גם לאנשים לעשות את הצעד הראשון בדרך ליזמות פרטית".

ל-Fiverr אין תחרות ישירה אבל יש לא מעט אתרים אחרים ברשת שמאפשרים לפרילנסרים להציע את מרכולתם. למשל oDesk או אתרי עצות כמו Bitwine שמציע לגולשים עצות ותשובות ממומחים מקצועיים בתחומים שונים. לדברי קאופמן Fiverr שונה מאתרים אחרים בזכות האינטראקציה האישית שהוא מציע בין הגולשים.

Fiverr צפויה לעשות לאיביי מה שטוויטר עשה לבלוגים, טוען וינינגר. "אצלנו באתר הכל מהיר ומיידי. ומאותה סיבה גם טוויטר תפס תאוצה. גולשים רוצים לקבל משהו מהיר", הוא אומר. וקאופמן מסכם: "יש כאן כל מה שאתה מחפש מעסק בתחום האינטרנט. האתר Sticky (דביק), כלומר הגולשים נוהגים לשהות בו זמן רב, הוא ויראלי ויש לו מודל עסקי שעובד מהיום הראשון".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו