בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

זכיינית הרכבת הקלה בתל אביב ביקשה לבצע עבודות לפני סגירת המימון - והחשב הכללי הסכים לדון בבקשתה

בלעדי כמה מנציגי הממשלה המלווים את הפרויקט התנגדו לבקשה, מחשש כי הזכיינית מנסה לקבוע עובדות בשטח. באוצר אומרים כי הבקשה תידון במשא ומתן המרתוני עם הזכיינית שייפתח בשבוע הבא

תגובות

>> מחלוקת בענף התחבורה ערב פתיחת מרתון הדיונים על גורל פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן. זכיינית הפרויקט, קבוצת MTS, הגישה בימים האחרונים למדינה בקשה לביצוע עבודות מקדימות בתוואי הפרויקט - עוד לפני שתשלים את הליך הסגירה הפיננסית של הפרויקט, למרות קשייה להשלים את הסכם המימון, ואף שבשבוע הבא אמורות המדינה ו-MTS להתחיל במרתון הדיונים במטרה להגיע לפתרון המחלוקות בין הצדדים.

הבקשה גררה התנגדות מצד כמה מנציגי הממשלה המלווים את הפרויקט, מחשש כי מדובר בניסיון לקביעת עובדות בשטח מצדה של MTS. עם זאת, אגף החשב הכללי באוצר החליט במפתיע לדון בהצעה.

בדיון שקיימה בימים האחרונים הרשות הממונה לפרויקט, שבה מיוצגים אגפי החשב הכללי והתקציבים באוצר, משרד התחבורה, חברת נ.ת.ע ועיריית תל אביב, הציע סגן החשב הכללי, גיל שבתאי, להעלות את בקשתה של MTS בימי הדיונים המרתוניים המתוכננים. אישור לביצוע עבודות מקדימות ניתן אמנם בכמה פרויקטים זכייניים בעבר, ואולם לא במקרים שבהם קיים היה ספק באשר ליכולת הזכיין להשלים את הליך הסגירה הפיננסית. למרות התנגדות כמה מהנוכחים, החליט אגף החשב הכללי להעלות את בקשת MTS לדיון במהלך המרתון.

במהלך המשא ומתן שניהלה המדינה מול MTS בשלוש השנים האחרונות, ביקשה MTS להאריך בחצי שנה את תקופת העבודות שלה התחייבה במכרז, לחמש שנים וחצי - אף שזכתה בניקוד גבוה יותר בהליך המכרזי בזכות לוח הזמנים הקצר שבו נקבה.

הרשות הממונה עלפרויקט הרכבת הקלה תחל ביום שני הקרוב במרתון דיונים בן ארבעה ימים עם MTS במלון קראון פלאזה בתל אביב, בניסיון לסכם את הסגירה הפיננסית של הפרויקט - לאחר ש-MTS והבנקים המלווים אותה נסוגו מדרישותיהם הפיננסיות כלפי המדינה.

החשב הכללי באוצר, שוקי אורן, אמר אז: "אנו נחושים להביא רכבת קלה לתל אביב ומקווים לעשות זאת עם הזכיין הנוכחי, ואולם אנחנו עדיין נכונים ליישם אלטרנטיבות אחרות אם הדבר לא יסתייע עמו בפרק הזמן שהוקצב לכך".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "נושא העבודות המקדימות בפרויקט הרכבת הקלה בתל אביב הוא רק אחת מהבקשות שהגישה הזכיינית לצורך השגת סגירה פיננסית. כחלק מהכנות הצוותים המקצועיים בנושא עלה הנושא לדיון ונבחנו חלופות שונות לטיפול בסוגיה. כמתבקש, הנושא יידון בימים המרוכזים יחד עם הזכיינית במטרה למצוא פתרון לסוגיה, כמו גם לשאר הסוגיות שבמחלוקת. אין ולא היתה כוונה שיבוצעו עבודות מוקדמות לפני הדיון בימים המרוכזים".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו