בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

דן: כניסת אגד לרכבת הקלה בי-ם - "הפרה בוטה של ההסכם עמנו"

דן צפויה לפנות לבית המשפט נגד העסקה למכירת מניות ואוליה לאגד. מנכ"ל ואוליה: "אגד תמלא את תפקידה בפרויקט על הצד הטוב ביותר"

תגובות

>> "לחברת דן הסכם חתום ומחייב עם קבוצת ואוליה לרכישת אחזקותיה בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים, שאושר בידי משרד התחבורה ואגד" - כך אמר בסוף השבוע מנכ"ל דן, שמואל רפאלי, בעקבות הפרסום ב-TheMarker שלפיו ואוליה ואגד חתמו ביום חמישי על מסמך עקרונות דומה. במסמך סוכם כי ואוליה תמכור לאגד 5% ממניותיה בזכיינית הפרויקט, קבוצת סיטיפס, ו-80% ממניות חברת ההפעלה של הפרויקט תמורת 40-50 מיליון שקל.

לדברי רפאלי, "אם אמנם נחתם הסכם, זוהי הפרה בוטה של ההסכם אתנו מלפני שנה, שזכה כבר בכל האישורים הנדרשים". דן צפויה לפתוח במערכה משפטית נגד קיום העסקה, שתכלול ככל הנראה בקשה לצו מניעה לצד חיובה של ואוליה לעמוד בהסכם עמה. את דן צפוי לייצג משרד עורכי הדין מ. זליגמן ושות'.

מקורות בקבוצת ואוליה דחו בשבוע שעבר את הטענות, ואמרו כי אין כל הסכם מחייב עם דן, וזה אף לא הובא לאישור יתר חברות קבוצת סיטיפס.

הנהלת הקבוצה ציינה כי במהלך השבועות הקרובים ייחתמו החוזים. מנכ"ל קבוצת ואוליה, ארנון פישביין, אמר ביום שישי כי "פרויקט הרכבת הקלה בירושלים יסייע בפתרון בעיות התחבורה הציבורית בעיר ויביא רווחה ומזור לרבות מבעיות אלה. אני בטוח שחברת אגד תמלא את תפקידה בפרויקט על הצד הטוב ביותר".

העסקה טעונה אישור של משרדי האוצר והתחבורה, שכן מדובר בפרויקט זכייני (B.O.T), וזאת ברקע העובדה כי אגד מחזיקה ב-20% ממניות זכיינית הרכבת הקלה בגוש דן, קבוצת MTS, התובעת בימים אלה את המדינה על ביטול ההסכם עמה. כמו כן תידרש העסקה באישור יתר חברות קבוצת סיטיפס. ואולם, האיום העיקרי על מימוש העסקה מגיע מכיוונה של הממונה על ההגבלים העסקיים - מאחר שאגד היא מפעילה בלעדית של מערך התחבורה הציבורית בירושלים.

יו"ר מזכירות אגד, גדעון מזרחי, אמר ביום שישי: "אגד לא הסתירה מעולם את העניין שיש לה בשותפות בהפעלת הרכבת הקלה בירושלים, וכעת נוצר העיתוי המתאים". לדבריו, "ירושלים היא מטרופולין ייחודי ומורכב וממפעילי התחבורה הציבורית בעיר נדרשת היכרות מעמיקה עם הצרכים הייחודיים של מגזרי האוכלוסייה השונים בעיר. הניסיון הרב שצברה אגד בירושלים הופך אותה לשותפה טבעית להפעלת הרכבת הקלה בעיר. האוטובוס והרכבת הקלה אינם מתחרים, אלא מהווים מרכיבים משלימים במערך התחבורה הציבורית המתחדש ופעולה מתואמת ביניהם הכרחית למתן שירות אופטימלי לתושבי ירושלים".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו