בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הודח אבי ברזילי, מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 10

תגובות

אבי ברזילי, מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 10 הודח אתמול, חצי שנה לאחר מינויו, במה שהוגדר "פרישה מרצון", והוא יקבל כ-1.5 מיליון שקלים כפיצוי. אתמול התקיימה ישיבת דירקטוריון של חברת החדשות בהשתתפותו, ולאחריה נמסר כי הדירקטוריון אישר את בקשת ברזילי לפרוש מתפקידו. יו"ר הדירקטוריון אהוד גרוס (היחיד שתמך בהישארותו של ברזילי בתפקיד) הביע צער בשם חברי הדירקטוריון על נסיבות פרישתו.

ובאמת, לא רק ברזילי הפסיד בקרב שהתנהל בשבועות האחרונים מול כוכבי הערוץ. יותר מכל נפגע הדימוי של חברת החדשות, וערוץ 10 גם הפסיד זמן יקר בהכנה לקראת הבחירות, וחווה טלטלה ניהולית.

אתמול נמשך בערוץ הוויכוח על מקור הסכסוך - האם היה זה סגנון הניהול של ברזילי, או כוונתו לקצץ בשכרם של יעקב איילון, מיקי חיימוביץ' ודני רופ. עיתונאי בכיר התעקש, כי "לא מדובר בכסף, שהרי המנכ"ל הקודם רם לנדס הצליח להוריד לחיימוביץ' ואיילון את השכר ואיש לא ידע על כך. זה רק עניין של סגנון. הוא אינו מסוגל לנהל אנשים".

לעומת זאת, דווקא בדרג הביניים של העיתונאים בערוץ נשמעו דעות שונות. "המאבק היה על שכר ולא על שום דבר אחר", אמר אחד הכתבים, "ברזילי התחיל את המאבק הזה כשכל הקלפים בידו ועשה בדרך את כל הטעויות האפשריות. לכן הוא בחוץ והם בפנים. זה היה תרגיל מכוער ומוצלח. הרי גם לפני שהוא הגיע היה בדסק החדשות שלטון קשה מצד עורכת המהדורה טלי בן עובדיה. משום מה אז זה לא הפריע לאף אחד".

עיתונאי אחד אמר בציניות כי "אף אחד כאן לא היה פגוע חוץ מ'ועד העובדים' של אלה שמרוויחים מעל 100 אלף שקלים בחודש", ואחר הוסיף, כי "זה היה הסגנון שבו ברזילי טיפל בענייני הכסף".

נדמה שעל דבר אחד אין מחלוקת - הנזק העיקרי לחברה, שהיא העוגן המרכזי של הערוץ וגאוותו, נוצר מניהול הסכסוך מעל דפי העיתונים בשבועות האחרונים. עוד הרבה לפני שברזילי נאלץ לקבל עליו את הסכם הפרישה מרצון, הוא הודח שלב אחר שלב באמצעות העיתונות, בשורה של הדלפות שהדגישו את התנהלותו הבוטה והאימפולסיווית. איש מבעלי המניות או בכירי הערוץ לא השכיל לעצור את שטף הכתבות והידיעות בעיתונים על הסכסוך הייצרי, וכך הצליחו אינטרסים אישיים וחשבונות עבר לגבור על האינטרס הכולל של החברה.

עכשיו מוטרדים כמה מעובדי הערוץ מהעתיד לבוא. גלעד עדין, מגיש ועורך "האולפן המרכזי", יומן האקטואליה של ערב שבת, מונה למנכ"ל בפועל של החברה (זהו בעצם מינוי זמני, לאחר שגיא זוהר, מקורבו של מנכ"ל הערוץ מודי פרידמן, סירב להצעה). השאלה הנשאלת כיום היא, אם ואיך יצליח ערוץ 10 לעמוד בתחרות מול ערוץ 1 ו-2 על סיקור הבחירות הקרבות. זו תקופת מבחן לכל מערכות החדשות, ובשני הערוצים המתחרים, שגם בהם יש לא מעט מתחים ופוליטיקה פנימית, הוחלט להותיר את המנהלים - מנכ"ל ערוץ 1 יאיר אלוני ומנכ"ל חדשות ערוץ 2, שלום קיטל - בכיסאותיהם, לפחות עד לאחר הבחירות.

"אנחנו בפיגור", אומר כתב בכיר בערוץ 10. "אמנם הוקם דסק פוליטי, אבל לא נעשה הרבה מעבר לזה. חודש אחרי שהוקמה חברת החדשות הרמנו משדר בליל הבחירות הקודמות והוא הוגדר אחר כך הטוב והמקורי ביותר מבין הערוצים. זו עדות חותכת להבדל בין סגנון ניהול שקט ויצירתי לבין מישהו שביקש להשליט נהלים צבאיים. לא ברור לי אם נצליח לשחזר את ההצלחה".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו