בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שיווק המכוניות החשמליות בישראל יחל רק ב-2011

נשיא רנו קרלוס גוהן הגיע אתמול לישראל וחתם על הסכם לאספקת המכוניות; טווח הנסיעה של המכונית יהיה 100 ק"מ בתנאים מאומצים

תגובות

>> נשיא רנו-ניסאן, קרלוס גוהן, הגיע אתמול לישראל וחתם על הסכם עם שי אגסי ומיזם בטר פלייס (Better Place) לשיווק נרחב של כלי רכב חשמליים בישראל. השיווק צפוי להתחיל ב-2011 ומבחנים ראשונים יחלו כבר השנה. ישראל תהיה רק אחת משורת מדינות שבהן תערוך רנו ניסוי בתחבורה מונעת חשמל. בטר פלייס הישראלית מנהלת מגעים לקראת פרישה של נקודות טעינה והחלפת מצברים במקומות נוספים, כמו דנמרק והונג קונג.

ישראל תהפוך בכך לאחת המדינות הראשונות שבה מיושמת הנעה חשמלית למכוניות בהיקף נרחב. בכוונת בטר פלייס לפרוש תשתית הכוללת חצי מיליון נקודות טעינה, החל ב-2010. היקף המכירות המיועד הוא כ-20 אלף מכוניות בשנה - יעד שעולה על מספר המכירות השנתי של מאזדה 3, המכונית הנמכרת בישראל (18,014 יחידות ב-2007).

ייצור המכונית יופקד בידי רנו, ואילו הסוללה, מסוג ליתיום-איון, תיוצר על ידי ניסאן. כל הנראה, ייצור המכונית לא יתבצע בישראל. כמו כן, לא ברור אם הפיתוח ייערך בישראל.

גוהן אמר כי המכונית תהיה נורמלית לחלוטין. "זו תהיה מכונית סדאן, הדומה בכל דבר למכוניות רגילה - במראה, בגודל ובביצועים". אחת ההכרזות המעניינות היתה שבטר פלייס תשווק את המכוניות החשמליות, ולא קבוצת קרסו, היבואנית הרשמית של רנו בישראל. החברה תציע אחריות ארוכת טווח על המנגנון החשמלי. בקרסו טענו אתמול, שהם יטלו חלק בשווק המכונית.

רנו חתמה אתמול על הסכם שיתוף פעולה עם חברות ישראליות בתחום המחקר והפיתוח, שיתומרץ על ידי המדען הראשי במשרד התמ"ת (ראו תיבה), אך הסכם זה אינו מבטיח את חלקן של החברות הישראליות בפיתוח המכונית החשמלית. טווח הנסיעה של המכונית יהיה 100 ק"מ בתנאים מאומצים (נהיגה עירונית על דרכים משובשות ועם מזגן פועל). בתנאים טובים יותר יהיה הטווח 160 ק"מ. לפי המודל העסקי שמציע אגסי, הרוכש בעלות על המכונית יקבל מנוי על האנרגיה, לפי תשלום חודשי.

ראש הממשלה אהוד אולמרט, אמר בקבלת פנים לכבוד גוהן: "בשנים האחרונות הגענו להבנה ביחס לנזקים שאנחנו גורמים לכדור הארץ. לישראל היא הגיעה באיחור רב". בנוסף הוא אמר, כי התלות בנפט היא תלות פוליטית גדולה". אולמרט הציע לגוהןלהקים קרן לעידוד מחקר של מקורות אנרגיה חלופיים, כמו אנרגיה סולארית.

לדברי גוהן, ישראל היא מקום טוב לבחינת המעבר לאנרגיה חשמלית. "אנשים בישראל נוסעים כל יום פחות מ-70 ק"מ, ולכן המכונית החשמלית מתאימה להם מאוד". אגסי, יזם בטר פלייס, אמר: "במאה הקודמת נהפכנו מכורים לנפט". הוא הודה לרנו-ניסאן ולממשלת ישראל, שבכיריה פועלים כדי שתהיה בישראל מדיניות מתאימה להפיכת החזון למציאות.

המדיניות הזאת פורטה בהמלצות הוועדה למיסוי ירוק, שהתקבלו על ידי הממשלה לפני כשבועיים. לפי ההמלצות, מכוניות לא מזהמות ייהנו ממס קנייה מופחת (10% בלבד) לעומת 78% המוטלים על מכוניות בנזין ודיזל. אגסי אמר אתמול ל-TheMarker כי תחרות תתרום לו. "אם מישהו פורש היום עוד רשת, אני אשמח, כי ריבוי רשתות מגדיל את השוק". ואולם אגסי לא שוכח להזכיר כי "מי שמשתלב ראשון - יכול לקבוע את החוקים".

השאיפות של אגסי לא עוצרות בשוק הישראלי "אם אנחנו רוצים לעצור את ההתחממות הגלובלית, צריך להתחשב בשוק הסיני ובשוק ההודי", אמר. זה יהיה, כנראה, חלקה בפרויקט של יצרנית הרכב הסינית צ'רי, שתפתח בסין מפעל מכוניות חדש.




תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו